حسن شربت‌دار:

توانمندسازی نیروی انسانی گامی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که توانمندسازی نیروی انسانی گامی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است زیرا در گام دوم انقلاب به انسان‌های توانمند، خلاق، متخصص، پر تلاش، خستگی‌ناپذیر و افرادی عمل‌گرا نیاز است.

کد مطلب: ۱۲۳۶۰۲۶
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی نیروی انسانی گامی برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، حسن شربت‌دار در آیین افتتاحیه چهارمین دوره آموزش و توانمندسازی داوران مسابقات قرآن، عترت و نماز ادارات آموزش و پرورش سراسر کشور گفت‌: توانمندسازی نیروی انسانی گامی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب است زیرا ما در گام دوم انقلاب به انسانهای توانمند، خلاق، متخصص، پر تلاش، خستگی ناپذیر و افرادی عمل گرا نیازمندیم.

وی افزود: اکنون حدود ۴۲ سال از عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران میگذرد باید حرفی برای گفتن داشته باشیم و اهداف ترسیم شده در بیانیه گام دوم را محقق سازیم زیرا استراتژی محوری بیانیه گام دوم در زمینه آموزش و پرورش یک مجموعه پویا است که نقش تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص با تفکری انقلابی و جهادی را بر آینده بر عهده دارد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و دانش آموزان سرآمد نیازمند معلمان و مربیانی است که مجهز به مهارت ها تکنولوژی‌های برتر باشند و توانمندسازی نیروی انسانی یکی از راه های رسیدن به این موضوع است که از آسیب پذیری نیروی انسانی جلوگیری می کند و اکثر سازمانهای موفق و پویا برای افزایش بهره وری باید چنین راهی را بپیمایند که خوشبختانه اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در این زمینه پیشگام است.

وی تصریح کرد: تربیت ۱۳۰۰۰ داور از بین فرهنگیان در افزایش رضایتمندی نیروی انسانی بسیار موثر است زیرا تمام فرهنگیان خود را به نوعی در مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سهیم می بینند و پس از تکمیل فرآیند دوره و اعطای گواهینامه به آنها به عنوان کارشناس داوری در زمینه قرآن عترت و نماز باعث بهره وری سازمانی در حوزه قرآن، عترت و نماز خواهد شد.

شربت دار در خاتمه گفت: تربیت نیروی انسانی متخصص آن هم در چنین ابعادی به نوعی تمرکز زدایی در حوزه قرآن، عترت و نماز است و باعث توسعه مهارت های شغلی و آموزشی در کارکنان می شود.

اداره کل قرآن، عترت و نماز در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی در همه حوزه‌ها پیشگام است

در ادامه مراسم میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: تنها کشوری که مسابقات بین المللی قرآن کریم دانش آموزان جهان اسلام را برگزار می کند جمهوری اسلامی ایران است و خوشبختانه پس از انقلاب تعداد رتبه های بین المللی دانش آموزان ایران بسیار چشمگیر بوده است و تاکنون دانش آموزان موفق شده اند حدود ۴۰ رتبه بین المللی را کسب کنند اما در سایر کشورها مسابقات تنها در ۲ یا ۳ سطح برگزار می‌شود و اصلا رده دانش آموزی ندارند.

‏ وی افزود: به همت همکارانمان در اداره کل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و با کمک خالصانه دوستانمان در سازمان اوقاف و امور خیریه، ۵ سال پیش آیین نامه داوری مسابقات قرآن در قالب کتاب ندای رحمت که حاوی دستورالعملهای حوزه قرآن عترت و نماز است به استانها ارسال شد و اکنون پس از ۵ سال به دنبال بروزآوری این آیین نامه ها با توجه به اقتضائات و شرایط روز هستیم.

مدیرکل قرآن عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: خوشبختانه این اداره کل در زمینه توانمندسازی نیروی انسانی در همه حوزه ها پیشگام است به صورت ویژه برای توانمندسازی داوران متخصص مسابقات قرآن، عترت و نماز سه دوره را با موفقیت برگزار کرده و امسال هم به حول و قوه الهی پس از یک فراخوان کشوری و برگزاری آزمون ورودی فرآیند چهارمین دوره آن آغاز شد.

وی تصریح کرد: بیش از ۲۰ هزار نفر از فرهنگیان علاقمند در این دوره ثبت نام کردند که پس از برگزاری آزمون ۱۳ هزار نفر از آنها توانستند حدنصاب لازم را کسب کنند و وارد مرحله مقدماتی شوند که در دو سطح مقدماتی و پیشرفته برگزار خواهد شد.

باقری یادآورشد: پس از مراسم افتتاحیه همه روزه محتوای دوره از ساعت ۸ الی ۱۰ صبح در کانال مسابقات قرآن، عترت و نماز فرهنگیان به مرور بارگذاری خواهد شد. سعی کردیم از بهترین داوران و اساتید بین المللی و ملی کشورمان که چهره های شناخته شده از نظر اخلاق، تعهد و تخصص هستند استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت کنندگان در این دوره پس از دریافت محتوا هر شب در آزمون فرایندی آنلاین که از ساعت ۲۰ الی ۲۲ برگزار می شود به ۵ سوال پاسخ دهند و بارگذاری این محتوا تا نیمه دی ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: پس از اتمام محتوا یک آزمون عملی خواهیم داشت که شرکت کنندگان در دوره باید حداقل اجرای سه دانش‌آموز را به صورت آنلاین داوری کنند و کسانی که در مجموع امتیاز بیشتری در آزمون فرآیندی و عملی کسب کنند اگر شرایط کرونا اجازه بدهد با همکاری دوستانمان در اوقاف یک دوره تخصصی حضوری برای آنها برگزار خواهیم کرد.

وی در خاتمه تصریح کرد: خروجی این دوره کمکی خواهد بود برای مسابقات قرآن کشور که توسط سایر دستگاهها و نهادها برگزار می شود، و آنها می‌توانند از ظرفیت همکاران ما در مسابقات خود استفاده کنند همچنین شرکت کنندگان موفق، گواهینامه و کارت داوری دریافت خواهند کرد که می‌توانند در مسابقات مرحله استانی و منطقه ای به عنوان داور حضور داشته باشند.

سپس مهدی قره شیخ لو، رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مسابقات قرآنی رشد خوبی داشته و خوشبختانه جوانان با استعدادی در این زمینه داریم که مقام های بین المللی در جهان اسلام برای کشورمان در این زمینه کسب کردند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدای کار استاندارد لازم و قانونمندی برای گزینه نظارت و آموزش داوران نداشتیم و اصولاً داوری ها حاشیه هایی همراه بود و اعتراضاتی را در پی داشت اکنون ۲ دوره است که بحث برگزاری دوره توانمند سازی داوران مسابقات قرآن را در اوقاف نیز برگزار می کنیم که اول دوره آن در سال ۱۳۹۹ برگزار شد که ۱۷۰۰ نفر در آن شرکت کردند که ۳۵۰ نفر در نهایت توانستند گواهینامه پایان دوره را کسب کنند.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در دوره توانمندسازی داوران مسابقات قران ۵ مرحله آزمون برگزار می شود که شامل بخش های مختلف از آیین نامه های مسابقات، عوامل اجرایی، انضباطی و غیره است که باعث افزایش دانش و مهارت داوران در سطوح مختلف خواهد شد.

وی تصریح کرد:مسابقات قرآن بهانه ای برای ایجاد فضای قرآنی در کشور و تجدید عهد و پیمان با قرآن است و اعتقاد داریم فضای مسابقات باید تربیتی باشد و هدف این باشد که انسان به جایی برسد که قرآن می خواهد.

قره شیخ لو گفت: برگزاری دوره توانمندسازی داوران در آموزش و پرورش که وظیفه آموزش عمومی قرآن را بر عهده دارد بسیار ارزنده و حائز اهمیت است و حضور ۱۳ هزار نفر از افراد علاقه مند در این زمینه می‌تواند ساختار مسابقات قرآنی آموزش و پرورش را متحول سازد.

در ابتدای جلسه نیز قاسم خدابنده، مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی به عنوان استان میزبان چهارمین دوره آموزش و توانمند سازی داوران با حضور مجازی، نکاتی را در زمینه برگزاری مراحل این دوره بیان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار