دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منبعی ضروری برای دانش جدید سازمان پژوهش است

تهران (پانا) - مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در امور علمی، معتقد است دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منبعی ضروری برای دانش جدید این سازمان هستند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۵۳۲
لینک کوتاه کپی شد
دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی منبعی ضروری برای دانش جدید سازمان پژوهش است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، رامین نوظهوری اظهار داشت: نقش‌ دانشگاه‌ها در ایجاد و گسترش دانش ‌نو و تحول و بالندگی جامعه بر کسی پوشیده نیست و کشورهای در حال توسعه همیشه کوشش کرده‌اند تا تمرکز فزاینده‌ای بر جذب و بکارگیری مناسب دانش از سمت دانشگاه‌ها باشند از این روی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی که نقش اساسی در آموزش عمومی دارد و به تعبیر مقام معظم رهبری نقش «قلب آموزش و پرورش» را دارد لازم و ضروری است که ارتباط پویای علمی و پژوهشی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی داشته باشد.

وی افزود: دانشگاه یک منبع ضروری برای دانش جدید سازمان است و شاید بتوان ارتباط میان دانشگاه و سازمان پژوهش را در چند حوزه اصلی پژوهش‌های پایه‌ای، پژوهش مشارکتی و انتقال دانش و انتقال فن‌آوری؛ مطرح کرد اما چالش اساسی که وجود دارد این است که چگونه می‌توان این ارتباط را به شکل پویا و زنده نگه داشت؟ و دانشگاه چگونه می‌تواند در شرایط موجود در کنار سازمان باشد، بدیهی است که میزان توانایی سازمان برای استفاده مؤثر از پژوهش‌های دانشگاهی و یا برعکس بستگی به میزان و چگونگی ارتباط این دونهاد علمی دارد.

مشاور رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص فرآیند تعامل با مراکز علمی افزود: بدون تردید همکاری بلند مدت می‌تواند رابطه‌ای بالغ را ایجاد کند که از دو طرف به خوبی اداره می‌شود و تعامل پیوسته مزایای بیشتری دارد و ضروری است برای پر کردن شکاف بین این دو نهاد علمی و فرهنگی نشست‌های علمی و تخصصی که اساتید و اعضای هیأت علمی و کارشناسان این سازمان بتوانند در مورد مشکلات مهم عناصر اساسی برنامه‌های درسی و ویژگی‌های آن با یکدیگر گفت‌وگو کنند وجود داشته باشد. اهمیت رابطه‌ای میان سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی و دانشگاه‌ها ناشی از این نکته است که این دو نهاد از جمله سرنوشت سازترین نهادهای اجتماعی و فرهنگی هستند و دستیابی به توسعه پایدار و اثربخش بدون ایجاد ارتباط مؤثر بین این دو امکان‌پذیر نخواهد بود. فلذا معاون محترم وزیر و ریاست سازمان تأکید بر طراحی الگو و مدلی مناسب برای توسعه بخشی به این ارتباط هستند.

نوظهوری تأکید کرد که در روزهای آینده ان‌شاالله این الگو طراحی و اعتباریابی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار