در صحن شورای شهر تهران مطرح شد؛

اعضای شورای شهر تهران به جلسات کمیته آلودگی هوا دعوت شوند

تهران (پانا) - عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران از استانداری تهران درخواست کرد از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ویژه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به جلسات کمیته آلودگی هوا دعوت کنند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای شهر تهران به جلسات کمیته آلودگی هوا دعوت شوند

سوده نجفی عضو هیات رییسه شورای شهر تهران امروز طی تذکری در بیست و هشتمین جلسه شورا اظهار داشت: یکی از مواردی که ما هر روز در شهر تهران به ویژه در فصل سرد سال مشاهده می کنیم، موضوع آلودگی هوا است که چند هفته ای این موضوع دوباره تشدید شده و علاوه بر آلودگی هوای شهر، سلامت شهروندان پایتخت را به خطر انداخته است.

وی ادامه داد: بسیاری از شهروندان نسبت به این موضوع گلایه دارند و مدام خواستار اتخاذ تصمیمی در راستای کاهش آلودگی هوا هستند.

این عضو شورای شهر تهران برگزاری جلسات تخصصی و دعوت از مسئولان را راه حل موقتی دانست و تأکید کرد: جلسه با سایر نهاد های مربوطه به ویژه محیط زیست، وزارت صمت و جلوگیری موقت از فعالیت واحد های صنعتی آلاینده مثل نیروگاه ها که از سوخت مازوت استفاده می کنند، کنترل دقیق خودروهای بدون معاینه فنی مسکنی برای کاهش آلودگی هواست.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: ممنوعیت تردد شبانه خودروهای گازوئیلی راه حل های موقتی است که می تواند در کاهش آلودگی هوا تاثیر قابل توجه ای داشته باشد، ولی باید چاره اندیشی درست داشت که هر روز با چالش آلودگی هوا مواجه نباشیم؛ تنفس در هوای پاک حق مردم است.

این عضو شورای شهر یاداور شد: شب گذشته گویا جلسه ای به همین منظور در استانداری تهران تشکیل شده است. اما هیچ دعوتی از اعضای شورای شهر تهران به عنوان نمایندگان مردم تهران در پارلمان شهری نشده و شورای شهر نماینده ای در این جلسه نداشته است.

رییس کمیته سلامت شورا خاطرنشان کرد: ضمن تاکید بر ادامه جلسات فرا دستگاهی برای بررسی موضوع آلودگی هوای تهران، از استانداری تهران می خواهم که از اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ویژه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به این جلسات دعوت کنند.

سوده نجفی در پایان تذکر خود اعلام کرد: کمیته سلامت شورای شهر نیز بررسی ها و جلساتی با کارشناسان این حوزه داشته است که بزودی نتایج آن را در شورای اسلامی شهر تهران ارائه خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار