برگزاری جلسه شورای اشاعه و کاربست یافتههای پژوهشی
اردبیل(پانا) - جلسه شورای اشاعه و کاربست یافتههای پژوهشی دراداره کل آموزش و پرورش اردبیل برگزار شد.
به گزارش اداره کل آموزش و پرورش اردبیل، در این جلسه حسین برزگر، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان از ابلاغ ۲۴ برنامه پیشنهادی بمناسبت هفته پژوهش به نواحی و مناطق خبر داد و گفت: از ۳ نفر از فرهنگیان پژوهشگر استان بعنوان پژوهشگر برتر استان و ۳ دانش آموز پژوهشگر در هفته مذکور تجلیل بعمل خواهد آمد.
وی اظهار کرد: برنامه ها در سطح استان، نواحی و مناطق و مدارس به صورت حضوری و مجازی(متناسب با برنامه) برگزار خواهند شد.
رامین اژدری،رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان هم با عنوان اینکه اشاعه و کاربست یافته های پژوهشی یکی از دغدغه های همیشگی مسئولین وزارت آموزش و پرورش بوده است، گفت: این موضوع محافل مختلف آموزشی را نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر دنیا به خود مشغول کرده است.
وی افزود: زیرا کاربرد یافتههای پژوهشی اساساً در علوم انسانی و به تبع آن در حوزه تعلیم و تربیت کار بسیار پیچیده و ظریفی است.
رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان با عنوان اینکه استفاده از بسیاری از یافته های پژوهشی غیرمشهود است و آثار آن در درازمدت رخ می نمایاند، تصریح کرد: نحوه اشاعه و کاربست اطلاعات و دانش حاصل از تحقیقات آموزشی، در سطح بدنه مدارس و نظام آموزشی، از نوع سرایت و نشت است که به تدریج همه گیر می شود و به گفتمان قالب تبدیل می شود.
اژدری ادامه داد: هنگامی که پژوهشگر به شیوه های مختلف در اشاعه یافته ها و آگاه کردن مخاطبان آن میکوشد، انتظار میرود تصمیم گیران و مخاطبان مانند گذشته تصمیم نگیرند و رفتارهای تازهای مبتنی بر دانش و نگرش جدید و اصلاح شده خود بروز دهند و البته این تغییرات کمتر قابل رویت و اندازهگیری است.
وی بیان کرد: سیاست هایی که در سامانه پژوهشی وزارت آموزش و پرورش برای استفاده از یافته های پژوهشی در نظر گرفته شده شامل دو محور اشاعه و کاربست بوده است.
رییس گروه تحقیق و پژوهش آموزش و پرورش استان گفت: پژوهش در علوم انسانی بصورت تدریجی است که تغییر طرز فکر کاربران، منجر به تغییر نگرش، سپس تغییر رفتار خواهد شد.
ارسال دیدگاه