نگاهی به بازی‌های روز اول از هفته هفته جام جهانی اعراب ۲۰۲۱

رونمایی از نسخه آزمایشی جام جهانی؛ قهرمان آسیا طلسم 19 ساله را می‌شکند؟

تهران (پانا) - در اولین روز از جام جهانی اعراب 2021، چهار بازی برگزار خواهد شد که در یکی از مهم‌ترین بازی‌ها تیم ملی فوتبال قطر امیدوار است روند طولانی ناکامی مقابل همسایه‌اش را به پایان برساند.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از نسخه آزمایشی جام جهانی؛ قهرمان آسیا طلسم 19 ساله را می‌شکند؟

دهمین دوره از مسابقات جام جهانی اعراب پس از 9 سال توقف در برگزار، امروز آغاز خواهد شد و در اولین روز رقابت‌ها 8 تیم در شهرهای الوکره، الخور، الریان و دوحه روبروی هم قرار خواهند گرفت.

این دوره از جام ساعت 13:30 با سوت علیرضا فغانی استارت زده می‌شود و تیم‌های تونس و موریتانی بازی افتتاحیه این جام را از گروه B برگزار خواهند کرد. دیگر بازی این گروه هم ساعت 22:30 در پایان روز اول خواهد بود که تیم‌های آسیایی سوریه و امارات به مصاف هم می‌روند.

در گروه یک هم که قطر حضور دارد، میزبان رقابت‌ها در اولین گام از ساعت 20 روبروی بحرین قرار خواهد گرفت و عراق هم که روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، از ساعت 16:30 به مصاف شاگردان برانکو ایوانکوویچ در تیم ملی عمان می‌رود.

گروه A

عراق - عمان / ساعت 16:30 ورزشگاه الجنوب شهر الوکره

ژلیکو پتروویچ (مونته‌نگرو) -برانکو ایوانکوویچ (کرواسی)

آخرین بازی روبرو: عراق یک - عمان یک

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار درباره این بازی

دو تیم در حالی پس از 7 سال روبروی هم قرار خواهند گرفت که وضعیتی متفاوت را طی چند هفته اخیر سپری می‌کنند. تیم ملی فوتبال عراق با تمام ستاره‌هایش در بحرانی بزرگ به سر می‌برد و در حالی که به صورت عادی این تیم باید یکی از مدعیان آسیا باشد، 5 ماه است نتوانسته تیمی را شکست دهد؛ روندی که منجر به اخراج سرمربی هلندی از هدایت این تیم شد و امروز آنها با سرمربی موقت به میدان خواهند رفت تا سرمربی مونته‌نگرویی روند آزمایشی خود را در تیم رنکنیگ 76 فیفا آغاز کند. در سمت مقابل اما عمان با برانکو ایوانکوویچ هر چند در آخرین بازی رسمی خود مقابل ژاپن تن به شکست یک بر صفر داد، اما روند این تیم حداقل در مقایسه با عراق بهتر است و شاید روی کاغذ تیم رده 78 رنکنیگ فیفا شانس بیشتری برای کسب سه امتیاز این دیدار داشته باشد.

نکته قابل اشاره دیگر درباره این بازی این است که دو بازی آخر دو تیم با تساوی به پایان رسیده است و از آخرین برد عمان در دیدارهای روبرو 8 سال می‌گذرد و عراق هم 9 سال نتوانسته عمان را شکست دهد.

قطر - بحرین / ساعت 20 ورزشگاه البیت شهر الخور

فلیکس سانچز (اسپانیا) - الیو سوزا (پرتغال)

آخرین بازی روبرو: قطر یک - بحرین یک

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار درباره این بازی

از آخرین روزی که قطر توانست مقابل تیم ملی فوتبال بحرین به پیروزی برسد، بیش از 19 سال می‌گذرد و امشب میزبان جام جهانی 2022 در ادامه روند برنامه آماده‌سازی فشرده و پربازی خود، در حالی از بحرین میزبانی خواهد کرد که در دیدارهای دوستانه‌‍ای که برگزار کرده روند خوبی را پشت سر نگذاشته و 8 بازی بدون برد را به پایان رسانده است. به عبارت دیگر قطر 4 ماه است هر چند بازی‌های زیادی را انجام داده اما آخرین برد آنها مقابل ال‌سالوادور با نتیجه 3 بر 2 بوده و پس از آن، قهرمان آسیا نتوانسته تیمی را شکست دهد.

اما در سمت مقابل بحرین پس از ناکامی در رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، برگزاری دیدارهای دوستانه را در دستور کار خود قرار داده است و در آخرین بازی مقابل قرقیزستان به برتری 4 بر دو رسید. آنها که به شکل عجیبی سرمربی خود را پس از ناکامی تغییر ندادند و همچنان الیو سزار را روی نیمکت دارند، با برنامه‌های سرمربی پرتغالی به نوعی در تلاش برای تغییر نسل هستند و در این بازی‌های ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان را همراه خود برده‌اند تا برای حضور در انتخابی جام ملت‌های آسیا آماده شوند.

گروه B

تونس - موریتانی / ساعت 13:30 ورزشگاه احمد بن علی شهر الریان

منذر الکبیر (تونس) - دیدیه گومز (فرانسه)

آخرین بازی روبرو: موریتانی صفر - تونس صفر

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار درباره این بازی

دو تیم که در مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 در قاره آفریقا همگروه بودند، برای سومین بار در سال 2021 باید با هم روبرو شوند و اینبار علیرضا فغانی در اولین بازی جام جهانی اعراب سوت تقابل آنها را در حالی به صدا در خواهد آورد که تونس 9 روز پیش با برتری 3 بر یک مقابل زامبیا توانست به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی در قاره سیاه برسد و امروز با حضور تمام ستاره‌هایش روبروی موریتانی قرار خواهد گرفت.

در مقابل اما موریتانی وضعیت خوبی ندارد و 5 ماه است نتوانسته تیمی را شکست دهد. آنها پس از ناکامی در رسیدن به مرحله نهایی جام جهانی حکم اخراج کورنتا مارتینز را صادر کردند و حالا امروز برای اولین بار تحت هدایت هموطن او به میدان خواهند رفت و امیدوار هستند تا بتوانند برای اولین بار در تاریخ از سد تیم ملی تونس عبور کنند.

امارات - سوریه / ساعت 22:30 ورزشگاه 974 شهر دوحه

برت فان مارویک (هلند) - والریو تیتسا (رومانی)

آخرین بازی روبرو: سوریه یک - امارات یک

مهم‌ترین نکته‌ها و آمار درباره این بازی

دو همگروه انتخابی جام جهانی در قاره آسیا، امروز در جام جهانی عرب با وضعیتی متفاوت روبروی هم قرار خواهند گرفت. امارات که در تلاش است پس از 10 سال و 11 ماه سوریه را شکست دهد، در آخرین بازی انتخابی جام جهانی در قاره آسیا در بیروت مقابل لبنان به برتری یک بر صفر رسید و بعد از 5 بازی ناکامی، طعم 3 امتیاز را چشید تا به رده سوم گروه یک صعود کرده و مدعی جدی حضور در پلی‌آف رسیدن به جام جهانی 2022 باشد.

اما در سمت مقابل اوضاع سوریه به شدت بحرانی است و آنها پس از شکست مقابل تیم ملی ایران حکم اخراج نزار محروس سرمربی بومی خود را صادر کردند و یکبار دیگر به سرمربی خارجی رجوع کردند و امشب برای اولین بار تحت هدایت سرمربی رومانیایی تبار خود در حالی به میدان می‌آیند که 8 بازی آخرشان بدون برد تمام شده و بدنبال این هستند بعد از 5 ماه رنگ پیروزی را ببیند. البته نکته مهم درباره سوریه این است که آنها در این تورنمنت عمر السوما و عمر الخربین دو ستاره تاثیرگذار خود را همراه ندارند و بدون آنها به میدان خواهند رفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار