رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا

گاردریل‌های فرسوده در پایتخت خطرساز هستند

تهران (پانا) - مدتی است که در برخی بزرگراه‌های تهران به‌جای گاردریل‌های رفیوژ میانی، نیوجرسی نصب می‌شود. راهکاری که به گفته یکی از مسئولان گذشته شهری به دلیل افزایش دزدی گاردریل‌هاست اما کارشناسان حوزه تصادفات معتقدند نصب نیوجرسی باعث ایمنی بیشتر در بزرگراه‌ها می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۵۲۰۶
لینک کوتاه کپی شد
گاردریل‌های فرسوده در پایتخت خطرساز هستند

به گفته آنها نصب نیوجرسی سبب جلوگیری از تردد عرضی عابران پیاده، جلوگیری از تابش نور خودرو‌های عبوری به چشم رانندگان مسیر مقابل، جلوگیری از انحراف وسایل به لاین مخالف در صورت انحراف و تغییر مسیر ناگهانی و سبب ارتقاء ایمنی تردد در محل‌های پُر تصادف می‌شود.

سیدجعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌و‌نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درخصوص ایمن‌تر بودن نیوجرسی نسبت به گاردریل در بزرگراه‌های تهران گفت: «از لحاظ ایمنی، نیوجرسی حتما ایمن‌تر از گاردریل است و به دلیل شکل نیوجرسی اگر خودرویی به آن برخورد کند مانع از برگشت خودرو می‌شود و هم دوام و ماندگاری قوی‌تری دارد و امکان عبور و پرتاب خودرو به لاین مقابل را هم در عمده‌ تصادفات خواهد گرفت.»

به گفته وی از نظر ترافیکی و ایمنی نیوجرسی مناسب‌تر از گاردریل است، خصوصا گاردریل‌های شهر تهران که مدت زیادی از عمر آنها گذشته و فرسوده شده‌اند و این فرسودگی باعث شده انحنا پیدا کنند.

این عضو شورای شهر تهران افزود: «بعضا به دلیل اینکه محل اتصالات گاردریل‌ها، وضعیت ناایمنی دارد، می‌تواند در زمان تصادف خطرساز هم باشد. لذا این جایگزینی به ایمن‌تر شدن بزرگراه‌ها کمک می‌کند.»

تشکری هاشمی در پاسخ به این پرسش که نیوجرسی سبب اختشاش در منظر شهری نمی‌شود نیز گفت: «ما تا جایی که بتوانیم باید از سازه‌هایی که به منظر شهری آسیب نمی‌زند، استفاده کنیم. باید ابعاد این نیوجرسی‌ها بررسی شود زیرا در سایزهای مختلف طراحی می‌شود و برای داخل شهر که سرعت‌ها پایین‌تر است و خودرو های سبک تردد می‌کنند، شاید بشود از نیوجرسی‌هایی با ابعاد کوچک‌تر استفاده کرد که منظر شهری را هم زشت نکند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار