فراخوان ارائه نظرات پیرامون آئین‌نامه اجرایی مدارس

تهران (پانا) - در راستای اجرای سیاست «مدرسه‌محوری»، از سوی شورای عالی آموزش و پرورش، فراخوان پیشنهادها و نظرات درباره «آیین‌نامه اجرایی مدارس» اعلام شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
فراخوان ارائه نظرات پیرامون آئین‌نامه اجرایی مدارس

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، در این فراخوان آمده است: توجه به تحولات محیطی، اقتضائات، شرایط و نیازهای حال و آینده دانش‌آموزان، جامعه و استفاده بهینه از منابع و امکانات ایجاب می‌کند که اداره مدارس مبتنی بر اسناد بالادستی به ویژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باز تعریف شود. در راستای سیاست مدرسه‌محوری با افزایش و واگذاری اختیارات و قدرت تصمیم‌گیری به مدارس، انعطاف‌پذیری در روش‌ها، شفاف‌سازی، مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی، توسعه مشارکت همه‌جانبه عوامل سهیم و مؤثر در مدرسه به ویژه خانواده‌ها (ظرفیت‌های درون مدرسه و محیط پیرامونی)، باید جایگاه مدارس به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و محل کسب تجربیات یادگیری ارتقا یافته و بر اثربخشی و کارآیی آن افزوده شود.

«آیین‌نامه اجرایی جدید مدارس»، به استناد بند ۸ سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش کشور، مفاد سند تحول بنیادین و وظایف و اختیارات شورای عالی آموزش و پرورش (بعد از چند بار اعلام فراخوان ارائه نظرات و پیشنهادها) بازنگری، تصویب و برای اجرای آزمایشی (به مدت ۳ سال) به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

بدین وسیله شورای عالی آموزش و پرورش از مجریان، فرهنگیان، صاحب نظران و پژوهشگران حوزه تعلیم و تربیت دعوت می‌کند، پیشنهادها و نظرات خود را پیرامون این آیین‌نامه از طریق سایت شورای عالی آموزش و پرورش به نشانی: www.sce.ir و پست الکترونیکی (ایمیل): ravabet.sce@medu.ir به این شورا ارسال کنند.

برای دریافت فایل آئین‌نامه اجرایی مدارس از اینجا یا از بخش مصوبات سایت شورای عالی یا از طریق لینک نسبت به دانلود آن اقدام کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار