روایت دو بار جاماندن «قاتل و وحشی» از جشنواره فجر

آیا فیلم «قاتل و وحشی» برای بار سوم از جشنواره حذف می‌شود

تهران (پانا) - آنچه از خوش ساختی و جذاب بودن فیلم «قاتل و وحشی» روایت می‌شود علی‌رغم اینکه هنوز هیچکدام از هنرمندان و اهالی رسانه این فیلم را به‌طور کامل ندیده‌اند بخشی به دلیل سینمای جذاب «حمید نعمت‌اله» است و بخش دیگر به دلیل حواشی پرطمطراق این فیلم و حذف شدن مکررش از دو جشنواره سابق است.

کد مطلب: ۱۲۳۴۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
روایت دو بار جاماندن «قاتل و وحشی» از جشنواره فجر

سینمای «حمید نعمت‌الله» هیچگاه بدون حرف و حدیث نبوده، چه آن زمان که در فیلم «بوتیک» برای اولین بار یک خانه مجردی و مسائل پیرامونی‌اش (که برگرفته از جامعه واقعی بود) را به تصویر می‌کشد و چه زمانیکه در فیلم «بی‌پولی» قدم‌به‌قدم اضمحلال یک خانواده متوسط را روایت می‌کند و در آن اثنا از دفترهایی که به نام فعالیت فرهنگی دورهمی‌های پوچ و بی‌حاصل دارند، پرده‌دری می‌کند و تا این روزها که به خاطر حاشیه‌های فیلم «قاتل و وحشی» اش بر سر زبان افتاده است، یک دغدغه در نعمت‌الله مشترک است، وی در هر فیلم حقیقتی از کف جامعه را روایت می‌کند که هیچ کسی دوست ندارد آن را بیان کند.

ماجرا حذف «قاتل و وحشی» از جشنواره فجر سی و هشتم فیلم فجر

در سال 98 یکی از مهم‌ترین اتفاق‌های سینمایی حذف فیلم «قاتل و وحشی» حمید نعمت‌الله و چند فیلم دیگر از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر بود. اتفاقی که برای مالکیت این فیلم پیش آمد باعث شد که به جشنواره سال پیش نرسد. ماجرا از این قرار بود که اختلاف مالکیت برای تهیه‌کنندگی مشترک بود که با حذف نام «عباس نادران» از تهیه‌کنندگی مشترک و سپرده شدن تهیه‌کنندگی فیلم به خود نعمت‌الله اختلاف به پایان رسید.

دبیرخانه جشنواره فیلم فجر درباره خروج فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» قبل از پایان کار هیئت‌ انتخاب بخش سودای سیمرغ، گفته بود: «خارج شدن فیلم سینمایی «قاتل و وحشی» به کارگردانی حمید نعمت‌الله از بررسی هیئت انتخاب بخش سودای سیمرغ این دوره جشنواره، به دلیل برخی مشکلات مالکیتی پیرامون این فیلم و براساس نظر معاونت نظارت و ارزشیابی و خانه سینما به‌عنوان مراجع ذیصلاح موضوع تهیه‌کنندگی و مالکیتی فیلم است. بر این اساس، از آنجا که شرکت در جشنواره و نمایش فیلم از حقوق صاحبان فیلم است و باید توسط فرد واجد شرایط صورت گیرد و در خصوص این فیلم، اختلافات مالکیتی وجود دارد، دبیرخانه جشنواره با توجه به لزوم رعایت قانون و احترام به حقوق صاحبان حق تا حل مشکل فیلم از اعلام‌نظر درباره فیلم خودداری می‌کند.»

ماجرای حذف «قاتل و وحشی» برای بار دوم از جشنواره فجر

در جشنواره سی و نهم فیلم «قاتل و وحشی» زیر تیغ سانسور قرار گرفت و به سی و نهمین جشنواره نرسید. ماجرای گریم متفاوت لیلا حاتمی در این فیلم سروصدای زیادی به پا کرد. پس از اتمام مهلت قانونی برای تحویل نسخه نهایی فیلم به دبیرخانه جشنواره و پس از آن بررسی‌های اولیه، در نهایت از 110 فیلمی که فرم حضور پر کرده بودند، 62 فیلم مجوز داوری در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را گرفتند، اما «قاتل و وحشی» مجوز نگرفت چرا که نقش اول این فیلم که لیلا حاتمی است با موهای تراشیده بازی کرده بود که برخی می‌گفتند مسئله اصلی مو نیست بلکه گوش‌های بازیگر است.

در همان زمان ماجرای حذف این فیلم مورد اعتراض بسیاری از اهالی رسانه و سینما قرار گرفت. در همان زمان « هاتف علیمردانی » در گفت‌وگو با پانا با ابراز تأسف از اینکه فیلم «قاتل و وحشی» به جشنواره فجر سی و نهم نرسید، گفته بود: «من بسیار غمگین هستم که فیلم «حمید نعمت الله» در جشنواره نیست و به نظرم به جشنواره ضربه می‌زند. بسیار زیاد امیدوار بودم مشکلش حل شود زیرا سینمای نعمت الله می‌توانست جشنواره‌ای که حال خوبی نداشت را رونق دهد و متأسفم که نیست.»

آیا فیلم قاتل و وحشی برای بار سوم از جشنواره حذف می‌شود؟

روز گذشته خبر پر کردن فرم جشنواره چهلم توسط حمید نعمت‌الله برای فیلم «قاتل و وحشی» اتفاق امیدوارکننده‌ای بود. از آنجا که در دو سال قبل «قاتل و وحشی» برای هیئت‌های انتخاب جشنواره فجر نمایش داده نشده و این فیلم هنوز نمایش داخلی و خارجی نداشته، بر اساس فراخوان چهلمین جشنواره فیلم فجر، بررسی این فیلم توسط هیئت انتخاب جشنواره می‌تواند بلامانع باشد.

در هفته‌های گذشته صداگذاری فیلم حمید نعمت‌الله تکمیل و میکس نهایی و اصلاح رنگ آن انجام شده تا نسخه نهایی «قاتل و وحشی» آماده نمایش شود.

طبق اعلام دست‌اندرکاران این فیلم، نسخه نهایی «قاتل و وحشی» در روزهای آینده به دفتر جشنواره فجر تحویل داده می‌شود.

بازیگران قاتل و وحشی

لیلا حاتمی، امین حیایی، شهرام حقیقت‌دوست، ستاره اسکندری، عزت‌الله رمضانی‌فر، شهرام قائدی، علی اعلائی و سام‌ نوری از جمله بازیگران این فیلم هستند که به طور خاص لیلا حاتمی، امین حیایی و شهرام حقیقت‌دوست بازی قابل توجهی دارند.

در خلاصه داستان «قاتل و وحشی» آمده است: «"زیبا"، مهیای عروسی دخترش می‌شود که بطور اتفاقی اسیر یک باند گانگستری مخوف می‌شود. او سعی می‌کند از این بند خود را رها کند. وقت زیادی ندارد، چون دخترش نیز بی‌خبر از همه‌چیز عازم همان‌جاست و این اتفاقی است که نباید بیفتد. "زیبا"، برای نجات خود و دخترش می‌جنگد».

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار