برگزاری جلسه آموزشی بازمهندسی تشکیلات پیشتازان در بهارستان دو

بهارستان 2 (پانا) - جلسه آموزشی بازمهندسی تشکیلات پیشتازان با حضور مدرسین پیشتازان در سالن سجادیه بهارستان دو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۷۳۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه آموزشی بازمهندسی تشکیلات پیشتازان در بهارستان دو

در راستای برگزاری جلسه آموزشی پیشتازان، داوود سخایی مدرس پیشتاز و مدیر دبیرستان شهید مطهری بهارستان دو گفت: مقام معظم رهبری به بومی سازی فعالیت‌های پیشتازان که در حوزه تربیت دانش آموزان باشد تاکید دارند.

وی در ادامه به اهمیت صنعت پیشتازی باز مهندسی شده و برقراری ارتباط نهاد و فعالیتهای پرورشی در مدارس با سازمان دانش‌آموزی پرداخت و افزود: باتوجه به شرایط کنونی جامعه، فعالیت‌های سازمان نیاز به بازمهندسی داشت که با مشورت و برنامه‌ریزی‌های فراوان به این سمت حرکت کرد و به یک صنعت بومی اسلامی بازمهندسی شده تبدیل شد.

سخائی به تشریح تغییرات ایجاد شده درجات و نشان‌ها و حذف شال گردن، احترام تشکیلاتی پرداخت و بیان کرد: دستمال گردن حدف شده و جای خود را به شال گردن تشکیلاتی داده است، این شال به منظور نمایش هویت تشکیلاتی اعضا، مربیان و مدرسان پیشتاز با علائم و تصاویر تشکیلاتی استفاده خواهد شد. فضیلت تشکیلاتی از جمله دیانت و معنویت، عدل، عزت‌نفس و میهن‌دوستی که قبل از این ۱۲منش بوده است الان به۱۴ فضیلت تغییر کرده است.

در ادامه محمد صبور، مدرس پیشتازان افزود: فعالیت‌های پیشتازان همیشه با شور و شوق و نشاط همراه بوده است، مثال تشویق‌ها و فریاد‌های شادی، و سرودها که در اجرای آموزش مهارت‌ها به دانش‌آموزان موجب شد این برنامه‌ها بهتر در ذهن دانش آموزان بماند.

صبور طی سخنانی اظهار کرد: آموزش مهارت‌ها شامل کمک های اولیه، نحوه گره زدن، در زندگی شخصی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد و اگر در محیط مدرسه حادثه‌ای رخ داد، از طریق این آموزش‌ها، که قبلا دانش‌آموزان آموزش دیده‌اند می‌توانند به همکلاسی خود کمک کنند و یا در زندگی شخصی از این مهارت‌ها استفاده کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه ما مربیان این است طبق دستورالعمل و ضوابط عمل کنیم. مهارت‌ها را به خوبی و به نحوه درست به دانش‌آموزان انتقال دهیم و از دانش‌آموزانی که دانش و مهارت پیشتازان دارند در برنامه‌های اجرایی امدارس ستفاده شود.

خبرنگار دانش‌آموز: فائزه حسین پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار