دانش‌آموز خبرنگار پانا، ششمین برگزیده نخستین جشنواره«نوجوان برگزیده سال» شد

کازرون (پانا) - معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش کازرون از کسب مقام ششم  کوروش خضری مطلق، دانش‌آموز کازرونی در نخستین جشنواره کشوری نوجوان برگزیده سال خبر داد و گفت: در این جشنواره کشوری که با نام «نوجوونیم» فعالیت دارد، استعدادها و توانایی های نوجوانان دهه هشتادی را بررسی کرده و نوجوانان برگزیده را پرورش و مورد حمایت قرار خواهد داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز خبرنگار پانا، ششمین برگزیده نخستین جشنواره«نوجوان برگزیده سال» شد


امیرحسین جمشیدی گفت: کوروش خضری مطلق دانش‌آموز پایه یازدهم دبیرستان استعداد های درخشان شهید دستغیب این شهر، از بین 3 هزار و 500 شرکت‌کننده در جشنواره کشوری نوجوان برگزیده سال، توانست ششمین مقام برگزیده در بخش ژورنالیسم را در سطح کشور کسب کند.

وی افزود: این جشنواره در اولین سال برگزاری خود از نهادهای تشکیلاتی نوجوان در خصوص جمع‌آوری آثار نوجوانان کمک گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به مجموعه‌هایی مانند کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، هلال احمر، انجمن اسلامی دانش‌آموزان، بسیج دانش‌آموزی و باشگاه هنر و رسانه نوجوان اشاره کرد.

جمشیدی ادامه داد: این نهاد ها بالغ بر 3 هزار و 500 رزومه اولیه را بررسی کردند که قریب به یک هزار و 900 نفر از آنان، شرکت کنند در بخش ژورنالیسم بودند. این نهاد ها از میان 3 هزار و 500 نفر شرکت کنند، 400 رزومه برتر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که در مرحله نخست داوری، 30 نوجوان متخصص عضو آکادمی جشنواره، رزومه‌های دریافتی را بررسی کرده و 47 نفر در زمینه‌های هفتگانه جشنواره یعنی ژورنالیسم، داستان نویسی، شعر، خوانندگی، اجرا و گویندگی، فیلم‌سازی و بازیگری به مرحله نهایی راه یافتند.

جمشیدی افزود: پس از آن، داوران متخصص و مطرح در کشور 47 نوجوان منتخب را در زمینه‌های هفت‌گانه جشنواره مورد بررسی قرار داده و منتخبین را معرفی کردند.

وی با بیان اینکه 61 درصد شرکت‌کنندگان را دختران هنرمند و 39 درصد آن را پسران هنرمند تشکیل داده بودند، تصریح کرد: برگزیدگان از حمایت بسیج سازمان صدا و سیما و سایر مجموعه‌های متولی حوزه ادب و هنر نوجوان که برگزار کننده این جشنواره هستند، بهره‌مند خواهند شد.

این دانش‌آموز موفق کازرونی که از طرف بسیج هلال احمر به جشنواره نوجوان برگزیده سال معرفی شده بود، گفت: در این جشنواره، داوران رزومه یک سال گذشته شرکت‌کنندگان را در 7 حوزه برگزار شده، مورد بررسی قرار دادند که در بخش ژورنالیسم موفق به کسب مقام ششم کشور در جشنواره نوجوان برگزیده سال شدم.

خضری مطلق افزود: در بخش‌های ژورنالیسم، اجرا و گویندگی، فیلمسازی و شعر مهارت داشته و فعالیت می‌کنم، اما در بخش خبری، رزومه و کارهای قوی‌تری داشتم که توانستم در جشنواره نوجوان برگزیده سال در سطح کشور، حائز رتبه شوم.

وی ادامه داد: حدود 5 سال است که کار خود را در بخش خبرنویسی و عکاسی خبری آغاز کرده‌ام. همچنین به عنوان دانش‌آموز خبرنگار افتخاری خبرگزاری دانش‌آموزی پانا با خبرگزاری دانش‌آموزی پانا استان فارس همکاری دارم.

این دانش آموز در پایان از زحمات مسئول خبرگزاری پانا استان فارس، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش کازرون، معاون پرورشی و تربیت بدنی، مسئول سازمان دانش‌آموزی آموزش و پرورش کازرون و مدیر دبیرستان استعدادهای درخشان شهید دستغیب کازرون که در این حوزه کمک‌رسان و یاری‌گر وی بوده‌اند و نیز مادرش که حامی و مشوق وی بوده است، تقدیر و تشکر کرد.

کوروش خضری مطلق در سال های 1398 و 1399 موفق به کسب عنوان خبرنگار برگزیده و فعال خبرگزاری پانا در سطح استان و مقام پنجم در جشنواره مهارت‌های اجتماعی تابستان شاد در رشته پویش‌های دانش‌آموزی در بخش خبرنگاری و گزارش‌های خبری در سطح کشور بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار