تکذیب ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج

تهران (پانا) - معاون وزیر نفت، ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج را تکذیب کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۸۷
لینک کوتاه کپی شد
تکذیب ارزان فروشی نفت یا معاوضه با برنج

به گزارش صداوسیما، محسن خجسته‌مهر گفت: گشایش‌های خوبی در زمینه صادرات نفت و میعانات نفتی ایجاد شده و این صادرات طبق قوانین بازار انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تهاتر نفت با کالا‌هایی نظیر برنج صحت ندارد افزود: ما هیچ محدودیتی در وصول وجوه حاصل از فروش فرآورده‌های نفتی نداریم.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران افزود: صادرات و فروش نفت براساس قواعدی در جهان انجام می‌شود و صادرات نفت ما نیز مستثنی از قواعد بازار نیست.

وی درباره احتمال وجود منابع هیدروکربوری در خزر هم گفت: در خزر ساختاری به نام چالوس داریم که باید مراحل اکتشافی آن تکمیل شود و پس از تعیین دقیق ذخایر آن می‌توان آن را در آمار‌های رسمی منابع هیدروکربوری کشور به حساب آورد.

خجسته‌مهر افزود: شعار ایران در ارتباط با همسایگان، تعامل سازنده بجای رقابت بازدارنده است و سهم منابع نفت و گاز در خزر در چارچوب رژیم حقوقی موجود است.

وی گفت: ممکن است بحث‌های کارشناسی درباره ساختار چالوس مطرح شده باشد، اما هیچ‌گونه مذاکره مشخصی درباره این ساختار صورت نگرفته و مقدار ذخایر آن هم هنوز رسما اعلام نشده است.

محسن خجسته‌مهر درباره آخرین خبر‌ها از مذاکره با شرکت‌های چینی برای توسعه میدان‌های نفتی گفت: مذاکره با شرکت‌های چینی برای توسعه میدان‌های نفتی در حال انجام است که پس از حصول به توافق نهایی جزئیات آن را اعلام می‌کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار