جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در نشست امروز این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات نشست کمیسیون فرهنگی مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

احمد راستینه هفشجانی در جمع خبرنگاران در تشریح دستور کار امروز (شنبه 6 آبان) کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نشست امروز کمیسیون، بحث و بررسی برنامه‌های پیشنهادی یوسف نوری وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش بود که با حضور اعضای این کمیسیون برگزار شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در ابتدای جلسه، وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را به طور خلاصه عنوان کرده‌اند؛ موضوعات تربیتی و آموزشی مهمترین نگاه و چشم انداز نوری است. توجه به اصلاحات ساختاری در کنار معلم محوری و استادمحوری برای تحول آموزش و پرورش از اولویت‌های وزیر پیشنهادی است.

راستینه تاکید کرد: تمرکز به سند بنیادین تحول آموزش و پرورش با رویکرد اجرایی سازی این سند، کمبود معلم در کشور، تحول در فرآیند جذب، آموزش و ارزیابی معلمان، معیشت معلمان و .. از دیگر برنامه‌های نوری است.

وی افزود: در ادامه جلسه اعضای کمیسیون، اجرایی سازی لایحه رتبه بندی معلمان را مطرح کردند و همچنین تغییر سیستم آموزشی از حافظه محور به خلاقیت محور از دیگرخواسته‌های نمایندگان بود که در این نشست عنوان شد.

رئیس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: توجه به ورزش دانش آموزی به عنوان زیر بنای نشاط، پویایی و تحرک در جامعه از جمله مباحثی بود که در این جلسه به آن بسیار تاکید شد. الزاما نظام استعدادیابی باید در تمام زمینه‌های علمی و ورزشی در آموزش و پرورش را برای حضور دانش آموزان در المپیادهای مختلف آماده کنیم.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این جلسه تمرکز بر موضوع گزینش و شایسته گزینی در آموزش و پرورش مورد بررسی قرار گرفت و همچنین به اصلاح موضوع بومی گزینی که بخش زیادی از استعدادهای برتر در مراکز استان‌ها و شهرستان را حذف می‌کند مورد توجه و تاکید نمایندگان قرار گرفت.

راستینه در پایان خاطرنشان کرد: در این جلسه ضمن اینکه نوری وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را ارائه کردند، دغدغه‌ها و پیشنهادات نمایندگان را در حوزه آموزش و پرورش شنیده و مقرر شد وزیر پیشنهادات ارائه شده توسط نمایندگان را دسته بندی کند تا در برنامه‌های تکمیلی ایشان لحاظ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار