نایب رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا اعلام کرد؛

بافت فرسوده پایتخت مقصد طرح جهش مسکن

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت مقصد دولت برای طرح جهش مسکن بافت فرسوده تهران باشد.

کد مطلب: ۱۲۳۴۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
بافت فرسوده پایتخت مقصد طرح جهش مسکن

تشکیل کارگروه در حوزه مسکن و بازآفرینی شهری، نتیجه دیدارهای علیرضا زاکانی - شهردار تهران و رستم قاسمی - وزیر راه و شهرسازی است. دیداری که می‌توان آن را ورود رسمی شهرداری تهران به طرح جهش مسکن دولت دانست.

به گفته معاون پیشین شهرسازی شهردار تهران، امکان ساخت یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در بلندمدت در شهر وجود دارد و می‌توان ساخت ۱۸۰ هزار واحد مسکونی در سال را در تهران مدیریت کرد.

به گفته او ظرفیت‌هایی که برای این موضوع وجود دارد، شامل هزاران هکتار زمین‌های کشاورزی و غیره است که به مناطق ۱۸ و ۱۹ اضافه شدند و اگر قانون منع فروش اراضی فاقد کاربری در مجلس اصلاح شود، ظرفیت بالایی ایجاد خواهد کرد.

اما پیشنهاد ساخت و ساز در زمین‌های کشاورزی تهران پس از اصلاح قانون در مجلس منتقدان بسیاری دارد و تاکید اعضای شورای شهر تهران برای ورود به طرح جهش مسکن، بافت فرسوده است.

مهدی بابایی، نایب رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا گفت:‌ «پیشنهاد ما به شهرداری و دولت در حوزه طرح مسکن بافت فرسوده است و به طور ویژه نیز این موضوع را دنبال می‌کنیم.»

وی ادامه داد:‌ «براساس قوانین هر گونه ساخت وساز در حریم شهر تهران به دلیل دغدغه‌های زیست‌محیطی و این که شهر بیش از این توسعه پیدا نکند، غیر قانونی است و ما نیز در حریم تهران چنین اجازه‌ای را نخواهیم داد.»

این عضو شورای شهر تهران گفت:‌ «درخواست ما از دولت این بود که در بافت فرسوده ورود کرده و طرح ساخت مسکن را در این محدوده‌ها دنبال کند زیرا ما به هیچ وجه اجازه ساخت وساز در حریم شهر تهران را نخواهیم داد مگر روستاهایی که دارای طرح هادی هستند، آنها طبق طرح هادی‌ می‌توانند ساخت‌و‌ساز کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار