وزیر امور خارجه در گفت‌وگوی تلفنی همتای تایلندی:

سیاست خارجی دولت با نگاه به آسیا دنبال می‌شود

تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان و دان پرامودوینای معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه تایلند روز سه‌شنبه در یک گفت‌وگوی تلفنی در خصوص موضوعات مختلف از جمله مسائل دوجانبه سیاسی و اقتصادی و مذاکرات وین به بحث و تبادل نظر پرداختند.

کد مطلب: ۱۲۳۳۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
سیاست خارجی دولت با نگاه به آسیا دنبال می‌شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک روز ملی تایلند و یادآوری سابقه ۴۰۰ ساله روابط میان دو کشور، بر علاقمندی جمهوری اسلامی ایران جهت گسترش روابط با تایلند تأکید نمود و از همتای تایلندی خود جهت سفر به تهران دعوت کرد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه دو کشور توانسته‌اند از وضعیت بحرانی کرونا عبور کنند، اشاره نمود که اکنون سفر هیأت‌های سیاسی و تجاری و همچنین گردشگران به دو کشور می‌تواند از سر گرفته شود.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری کمسیون مشترک اقتصادی و کمیسیون تجاری دو کشور تأکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان یادآور شد که در دولت جدید جمهوری اسلامی سیاست خارجی با نگاه به آسیا دنبال می‌شود و در این میان تایلند از جایگاهی ویژه برخوردار است.

وزیر خارجه تایلند نیز در این تماس برای برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی و گسترش روابط تجاری با ایران از جمله در زمینه های فولاد، برنج و سوخت اعلام آمادگی کرد.

وزیر خارجه تایلند ضمن تاکید بر عزم بانکوک برای ارتقاء همه جانبه روابط از وزیر امورخارجه برای سفر به تایلند دعوت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار