چند درصد کودکان و نوجوانان ایرانی در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند؟

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت با اعلام اینکه در روزهای آینده دُز سوم کرونا شامل همه گروه‌های سنی نیز خواهد شد، درباره میزان واکسیناسیون کودکان و نوجوانان توضیح داد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
چند درصد کودکان و نوجوانان ایرانی در مقابل کرونا واکسینه شده‌اند؟

به گزارش شبکه رادیویی ایران، شهنام عرشی، معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در برنامه «سلام صبح بخیر» رادیو ایران به وضعیت واکسیناسیون در کشور پرداخت و گفت: وزارت بهداشت از دو هفته پیش دُز سوم واکسیناسیون را برای افراد بالای 60 سال و بیماران با سیستم ایمنی ضعیف آغاز کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه افرادی که دو دُز واکسن سینوفارم یا برکت را دریافت کرده‌اند پس از گذشت چهار ماه از تزریق دُز دوم، دُز سوم را دریافت خواهند کرد، گفت: در روزهای آینده دُز سوم کرونا شامل همه گروه های سنی خواهد شد.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت در پاسخ به این پرسش که دُز سوم برای کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت کرده اند به چه صورت خواهد بود، افزود: کسانی که این نوع واکسن را تزریق کرده اند، پس از گذشت 6 ماه از دُز دوم؛ دُز سوم را دریافت خواهند کرد.

شهنام عرشی در بخش دیگر درباره وضعیت واکسیناسیون گروه سنی کودک و نوجوان نیز گفت: بیش از 85 درصد از گروه سنی بالای 12 سال هم اکنون دُز اول را دریافت کرده اند با این سرعت انتظار می رود اکثریت آنها واکسینه شوند.

معاون فنی مرکز مدیریت بیماری های وزارت بهداشت یادآور شد: اکنون 52 درصد از مردم دُز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، برای رسیدن به ایمنی مناسب لازم است این میزان و درصد جهش بیشتری پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار