نرخ سرمایه‌گذاری در کشور نزولی است

تهران (پانا) - نشست هم اندیشی بودجه ۱۴۰۱ در حوزه آموزش با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه و سرپرست وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۳۳۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
نرخ سرمایه‌گذاری در کشور نزولی است

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود میرکاظمی در این نشست گفت: مقام معظم رهبری تاکنون بار‌ها بر ضرورت اصلاح ساختار بودجه تأکید کردند و حتی در اسناد بالادستی هم به این مهم اشاره شده؛ دولت سیزدهم بر همین اساس ساختار لایحه بودجه ۱۴۰۱ را تغییر داده است.

وی با اشاره به اثربخشی پایین منابع در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی در سال‌های گذشته، تصریح کرد: علاوه بر وضعیت نامطلوب رشد اقتصادی حتی نرخ تشکیل سرمایه ثابت نزولی و به منفی ۴،۶ درصد رسیده؛ یعنی حتی به میزان استهلاک هم سرمایه گذاری نکرده ایم.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه اولویت دولت ثبات و پیش بینی پذیر بودن اقتصاد است؛ تأکید کرد: وقتی دولت بتواند ثبات اقتصادی را با سیاست‌های منضبط مالی و پولی به وجود بیاورد مردم با آرامش خاطر سرمایه‌های خود را وارد چرخه اقتصاد خواهند کرد.

میرکاظمی افزود: با اصلاح ساختار بودجه شفافیت در کنار اثربخشی بر شاخص‌های کلان اقتصادی ایجاد خواهد شد و البته تا سال آینده هم دولت با عدم استفاده از پول پرقدرت در مسیر کاهش نرخ تورم گام خواهد برداشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار