ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه آغاز شد

زنجان (پانا) - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت عملیات ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه، با فاصله یک روز پس از دستور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اجرایی شد.

کد مطلب: ۱۲۳۲۷۱۲
لینک کوتاه کپی شد
ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه آغاز شد

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند با اعلام این خبر افزود: وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید از پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خواستار سامان‌دهی محوطه و اطراف گنبد و برج و باروی ارگ شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اجرای دستور آقای ضرغامی برای ساماندهی محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه با انجام پاک‌سازی، بوته کنی، چمن‌کاری، سامان‌دهی فضای اطراف، حصارکشی، رنگ‌آمیزی، کاشت گل‌های زینتی، نصب تابلوهای معرفی به سه زبان، مرمت‌های موضعی کاوش‌های انجام‌شده در داخل برج و بارو و... آغاز شد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در بازدید روز پنجشنبه 27 آبان‌ماه از جاذبه‌های شهرستان سلطانیه در میان خبرنگاران و مسئولان استانی و شهرستانی عنوان کرد: وضعیت محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه زیبنده یک اثر جهانی نیست و نیاز به سامان‌دهی دارد.

سیدعزت‌الله ضرغامی در بازدید از محوطه پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خواستار سامان‌دهی محوطه این اثر جهانی با مشارکت شهرداری شد و گفت: تلاش می‌کنیم با اعتباراتی که در سفرهای استانی تخصیص داده خواهد شد، به این موضوع کمک کنیم. باید برای برنامه‌های توسعه‌ای که در دست اجراست، استان و پایگاه جهانی برنامه‌ریزی خوبی را انجام خواهند داد تا این محوطه برای گردشگران داخلی و خارجی و مردم دنیا جذابیت و گیرایی داشته باشد.

شهر سُلطانیه یکی از شهرهای تاریخی شهرستان سلطانیه استان زنجان ایران است که در ۳۷ کیلومتری شهر زنجان واقع است. گنبد سلطانیه تنها اثر جهانی استان در این شهر قرار دارد. این شهر دارای بناهای تاریخی زیادی است که همه‌ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار