واریز بیش از 410 میلیارد تومان کمک‌معیشت به‌حساب مددجویان خوزستانی

اهواز (پانا) - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان از واریز بیش از 410 میلیارد تومان کمک‌معیشت به‌حساب مددجویان خوزستانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
واریز بیش از 410 میلیارد تومان کمک‌معیشت به‌حساب مددجویان خوزستانی

جمال شیبه در گفت و گو با پانا با بیان اینکه بیش از 122 هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد به عنوان معیشت بگیر و غیر تبصره 14 موردی هستند و از خدمات این نهاد در سرفصل های مختلف بهره مند می‌شوند، گفت: در نیمه سال جاری بیش از 410 میلیارد تومان به حساب خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان به عنوان کمک معیشت واریز شده است.
وی در ادامه به پرداختهای این نهاد بر اساس خانوار اشاره کرد و افزود: با توجه به افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشتی در سال جاری، هم اکنون، خانوارهای مددجوی یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، دو نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، خانوارهای ۴ نفره ۹۰۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.
شیبه با بیان اینکه تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده های تحت حمایت یکی از مهمترین ضرورت های خدمات رسانی در این نهاد است، گفت: خانوارهای مددجو علاوه بر پرداخت کمک معیشت ماهیانه، در زمینه های مسکن اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و تسهیلات کارگشایی نیز خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: توانمندسازی خانوارها در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در اولویت کاری برنامه های این نهاد است و بسیاری از خانوارهای تحت حمایت استعداد و توانایی کار کردن را داشته و هدف این نهاد نیز ایجاد بستر لازم برای ورود آنها به چرخه کسبو کار جهت رسیدن به توانمندی و استقلال معیشتی است.

شیبه با اشاره به کمک‌های خیران برای رفع بخشی از نیازهای جامعه هدف این نهاد یادآور شد: مددجویان دارای یتیم و فرزندان خانوارهایی که سرپرستشان به دلیل ناتوانی جسمی، کهولت سن و بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند افزون بر رقم واریزی امداد در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین مبالغی را به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: مردم خیراندیش و نیکوکار خوزستانی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق کد دستوری #۰۶۱* ۱*۸۸۷۷* تلفن همراه و اسکن کد QR درگاه پرداخت الکترونیکی طرح‌های مشارکتی دفاتر کمیته امداد و مرکز نیکوکاری به دست نیازمندان برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار