رئیس شورای شهر تهران عنوان کرد؛

انجام حسابرسی شهرداری‌ها توسط شوراها

تهران (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر تهران از حسابرسی شهرداری‌ها توسط شوراها با تایید مجلس خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انجام حسابرسی شهرداری‌ها توسط شوراها

مهدی چمران در ابتدای جلسه علنی امروز شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ۲۶ آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد گفت: ۲۶ آبان ۱۳۵۹ سوسنگرد که یکی از شهرهای مهم استان خوزستان است و در ۶۰ کیلومتری اهواز واقع شده در زمان جنگ برای دشمن اهمیت بسزایی داشت لذا تمام تلاش خود را برای گرفتن سوسنگرد و از آنجا برای گرفتن اهواز به کار گرفته بود.

وی افزود: روز ۲۳ آبان دشمن سوسنگرد را محاصره کرد و در نهایت تانک های عراقی وارد این شهر شدند که یکی از آنها را منهدم کردیم و تا سال ها بقایای این تانک در آنجا بود بعدا این تانک از آنجا برداشته شد که کار خوبی نبود چرا که قرار بود به عنوان خاطره این جنگ این تانک در آنجا باقی بماند. روز ۲۳ آبان ماه تلاش بسیاری توسط شهید چمران با حمایت مقام معظم رهبری انجام شد و حمله ای موفقیت آمیز برای آزاد سازی سوسنگرد انجام شد که این آزاد سازی به بهای زخمی شدن شهید چمران انجامید؛ لذا این روز را گرامی می داریم و به مردم سوسنگرد تبریک می گوییم.

رئیس شورای اسلام شهر تهران در بخش دیگری از صحبت ها ی خود به موضوع حسابرسی شهرداری ها توسط شوراها اشاره کرد و افزود: در دوره های گذشته دیوان محاسبات عمومی اعلام می کرد حسابرسی شهرداریها باید توسط دیوان محاسبات انجام شود بحث های زیادی در این زمینه انجام شد و نهایتا از معاونت حقوقی مجلس استفساریه ای گرفته شد که موضوع حسابرسی شهرداری ها توسط شوراها انجام شود بر این اساس رئیس مجلس 15 آبان ماه سال جاری در نامه ای رسمی به رئیس دیوان محاسبات کشور اعلام کرد که بر اساس قانون اساسی تفسیر شورای نگهبان و قانون شوراها نظارت مالی بر شهرداری ها برعهده شوراهاست و فقط بودجه هایی که دولت به شهرداری ها می دهد می تواند توسط دیوان محاسبات مورد حسابرسی قرار بگیرد.

چمران ادامه داد: از روز گذشته در فضای مجازی موضوعی به نقل از بنده دست به دست می شود که اعلام کردم بن های دریافتی کارکنان شرکت واحد را می خواهیم قطع کنیم چرا که حقوق شان خیلی بالاست طرح چنین موضوعی تخریبی و کذب محض است من اصلا در این مورد صحبتی نداشتم و این تنها یک دروغ است که موجب نگرانی شرکت واحد شده است لذا به همکارانمان می گوییم که فریب این حرف ها را نخورند و ریشه این صحبت ها از خارج کشور بوده و چنین موضوعی صحت ندارد.

وی تاکید کرد: بی تردید می خواهند آرامش شرکت واحد را برهم بزنند قطعا ناراحت هستند از آرامش مردم و فضای خوبی که در حال ایجاد است هم شهرداری و هم شورا نه تنها برای کارکنان شرکت واحد بلکه برای همه کارکنان در جهت تامین رفاهشان تلاش و فعالیت می کنند.

چمران در بخش دیگری از صحبت های خود به زلزله بندرعباس اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشته اما هشداری برای همه شهرها به ویژه کلان شهرها قلمداد می شود. با مردم آسیب دیده منطقه ابراز همدردی می کنیم و امیدواریم هر چه زودتر مشکلات آنها حل و فصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار