آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره فرهنگی، هنری دانش‌آموزی استان زنجان برگزار شد

زنجان (پانا) - طی مراسمی، اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری فردا با حضور مدیرکل فرهنگی، هنری وزارت آموزش و پرورش برگزار و از برگزیدگان جشنواره تقدیر به عمل آمد.

کد مطلب: ۱۲۳۱۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین تجلیل از برگزیدگان جشنواره فرهنگی، هنری دانش‌آموزی استان زنجان برگزار شد

در ابتدای این آیین با حضور علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش و مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان از « نگارخانه سرو » رونمایی شد و آثار هنری مورد استقبال بازدید کنندگان قرار گرفت.

در این جلسه، علی رمضانی مدیر کل فرهنگی هنری وزارت آموزش و پرورش گفت: استان زنجان اگرچه جمعیت کمتری دارد اما به لحاظ توجه خانواده ، مدیران و معلمان و از نظر مشارکت دانش آموزان و میزان کسب رتبه های کشوری نسبت به جمعیت دانش آموزی سطح بالاتری داشته است. بیش از ۸۶ درصد از وقت دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش نیست. تربیت هم در این زمان بسیار تاثیرگذار است. باید بتوانیم برای این زمان دانش آموزان برنامه‌ریزی داشته باشیم. باید از فضاهایی مثل دارالقرآن ها، پژوهش سراها، کانون های پرورشی فکری و... بهترین استفاده را داشته باشیم.

وی در ادامه به تاثیر جامعه با اهداف پرورشی پرداخت و گفت: جامعه به فرهنگ و هنر توجه زیادی دارد و خانواده ها علاقمند به حضور فعال دانش آموزان در این برنامه‌ها هستند. همچنین در مدرسه نیز دانش آموزان مهارت های لازم را می‌توانند کسب کنند.

رمضانی در ادامه اظهار کرد: ما در جشنواره فرهنگی و هنری فردا توانستیم از حضور اساتید بزرگ کشوری برای داوری دعوت کرده و از آنها استفاده کنیم. دانش آموز با نشاط و شاداب، توسط معلم شاداب انتخاب می شود.

وی ادامه داد: این مسابقات در سال گذشته در ۴۰ رشته برگزار شد. امسال به حوزه معلمان بازنشسته ورود پیدا کردیم که در اولین حوزه، معلمان مولف را داشتیم و حدود ۶ هزار نفر در این مسابقات شرکت کرده و ۲ هزار کتاب به دست ما رسید. اگر بخواهیم موفق شویم نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و انتظار داریم کمیسیون‌ها و ارگان‌های مختلف نسبت به بخش فرهنگی، هنری سرمایه گذاری فعال تری داشته باشند.

در ادامه جلسه، مدیر کل اداره آموزش و پرورش استان زنجان ضمن خیر مقدم به مدعوین و دانش آموزان از زحمات علی رمضانی به خاطر کمک های ویژه و حضور در تمامی مراسم استان و همچنین از معاونان و کارشناسان پرورشی استان تقدیر و تشکر کرده و در رابطه با عملکرد اداره آموزش و پرورش گزارشی ارائه داد و گفت: در مسابقات فرهنگی، هنری امسال در بیش از ۱۰۰ رشته تنوع رشته ای داشتیم. رسالت اصلی ما شناسایی، هدایت و حمایت درست از دانش آموزان بود که خدا را شاکریم که توانستیم حمایت‌های خوبی از دانش آموزان بعمل بیاوریم.

حسن مظفری تاکید کرد: پاندمی کرونا باعث شد که همه خانواده ها احساس نیاز به مدرسه و معلم را به خوبی درک کنند. دوران کرونا، مظلومیت معلمان را نشان داد. با اینکه خانواده‌ها این اطلاعات را به دست آوردند،اما متاسفانه عده‌ای هستند که باور دارند آموزش و پرورش در دوران کرونا کاری انجام نداده است، چه در خصوص مباحث علمی و چه در خصوص مباحث پرورشی. در استان زنجان در آزمون سراسری برای اولین بار دو رتبه اول در سطح ملی در رشته های انسانی و هنر و همچنین رتبه هفتم انسانی را داشتیم. در المپیادها برای اولین بار در مدت ۴۰ سال پنج نفر در المپیاد علمی با کسب دو طلا، دو نقره و یک برنز در زمانی که آموزش و پرورش متهم به رهاشدگی بود کسب کردند. معلمان اگر سابقا ۵ ساعت کار می کردند الان دو برابر کار می کنند. خوشبختانه اداره کل استان زنجان توانسته در این سالها در مولفه های مختلف جزو استان‌های برتر کشور شود و پیشرفت زیادی به دست آورد. در تهیه اسناد جزو سه استان اول، در تمامی رتبه های شاخص ملی اول تا پنجم، در جشنواره رجایی بعد از چندین سال جزو استانهای برتر بودیم.

وی در ادامه به جشنواره فرهنگی، هنری فردا اشاره کرد و گفت: در مسابقات فرهنگی، هنری ۱۲۵ هزار نفر در رشته‌های مختلف شرکت کردند که نزدیک به 1300 نفر حائز رتبه استانی شده و طبق سهمیه 233 نفری کشوری، 92 نفر در سطح ملی موفق به کسب رتبه برتر شدند. همه اینها در وهله اول از عنایت و لطف خداوند و دوم حمایت شما بزرگواران، معاونان و کارشناسان اداره کل به دست آمد.

در طول این مراسم از نوازنده سنتی زنجان، عاشیق مسلم عسگری از بزرگان موسیقی عاشیقی زنجان، با تقدیم تمثالی که توسط دانش‌آموزان هنرمند استان به تصویر کشیده شده بود، توسط مدیران تقدیر و قدردانی به عمل آمد.

در ادامه جلسه از مربیان فعال و دانش آموزان موفق در مسابقات فرهنگی هنری و همچنین کارشناسان مناطق 14گانه تقدیر به عمل آمد.

همچنین با دعوت از خانواده‌های معزز شهدای بزرگوار از پوسترهای جشنواره های فرهنگی، هنری رونمایی شد.

پوستر آفرینش‌های ادبی، فیلم و هنرهای نمایشی، هنرهای دستی تجسمی، رسانه و فضای مجازی و پوستر هنرهای آوایی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار