مدیرآموزش‌وپرورش شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد:

مدرسه نهادی مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

کرج (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ عنوان کرد مدرسه نهادی مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است.

کد مطلب: ۱۲۳۱۱۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه نهادی مؤثر در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان است

صمد پورروستا، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ، بیان کرد: پس از خانواده، مدارس مهم ترین و اصلی ترین مکان های حضور دانش آموزان هستند که از تاثیرگذارترین اماکن بر سیر تکوین شخصیت دانش آموزان محسوب می شوند. مدرسه با ارتقاء سطح آگاهی دانش آموزان و اولیا می تواند نهادی مؤثر در پیشگیری از آسیب های اجتماعی باشد.

وی افزود: بدون شک امر خطیر مبارزه با اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی مستلزم همکاری و تلاش همه‌جانبه جامعه، خانواده، مدرسه و کلیه نهادها و سازمان‌های مرتبط برای آموزش، پیشگیری، مداخله و درمان این معضل اجتماعی است والدین و مسئولان مدارس نیز می‌بایست با شناخت ویژگی‌های رشدی نوجوانان شرایط روحی و روانی آن‌ها و بهره‌مندی از شیوه‌های ارتباط مؤثر با نوجوان و خطراتی که آن‌ها را تهدید می‌کند، مهم‌ترین راهکارهای مراقبت از نوجوانان در برابر آسیب‌های اجتماعی را مورد استفاده قرار داده تا نوجوان را از بحران‌های پیش رو نجات دهند.

پور روستا در ادامه اضافه کرد: هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی که در سطح مدارس کشور از ۲۲ تا ۲۸ آبان ماه به صورت هماهنگ برگزار می شود، فرصتی است تا برنامه های آگاهی بخشی در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر و آموزش مهارت های زندگی به صورتی ویژه تر در دستور کار مدارس قرار گیرد.

مدیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هم اکنون به دلیل اقتضای شرایط جامعه استفاده از فضای مجازی در راس امور آموزشی قرار گرفته باید بیشتر هوشیار بود، اگر استفاده از فضای مجازی هدایت شده نباشد می تواند یک آسیب جدی خصوصا برای نسل دانش آموزی باشد. بنابراین باید در این زمینه آگاهی های لازم به دانش آموزان و خانواده ها داده شود.

پور روستا گفت: امید داریم بتوانیم با همکاری مدارس، خانواده ها، نهادهای درون سازمانی و برون سازمانی و رسانه ها از فرصت برگزاری باشکوه هفته مبارزه با اعتیاد و آسیب های اجتماعی، در جهت ارتقاء مهارت های زندگی و گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی استفاده کنیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ساوجبلاغ در پایان اضافه کرد: به‌تمامی مدیران، مشاوران و مراقبین سلامت مدارس، معاونین و مربیان پرورشی و کلیه معلمان دلسوز توصیه می‌کنم نسبت به اجرای دقیق برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت تشکل‌های دانش‌آموزی اهتمام ویژه داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار