کشف 1000 الکتروموتور تقلبی در پایتخت

تهران (پانا) - رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری 3 نفر از اعضای باند تقلب در زمینه الکترو موتورهای صنعتی خبر داد و گفت تاکنون بیش از هزار دستگاه الکتروموتور تقلبی کشف شده که کارشناسان ارزش تقریبی آن را بیش از 300 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۲۳۰۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد
کشف 1000 الکتروموتور تقلبی در پایتخت

به گزارش پلیس امنیت اقتصادی، سرهنگ علی ولیپوری گودرزی توضیح داد: طی اطلاع از اینکه باندی از کاسبان بازار سعدی در زمینه قاچاق کلان الکترو موتورهای صنعتی فعالیت دارند، مأموران این پلیس طی 3 عملیات همزمان و منسجم پس از رصدهای نامحسوس با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی به انبار، فروشگاه بزرگ و کارگاه غیر مجاز تولید پلاکت‌های تقلبی مراجعه کردند که موفق به کشف بیش از هزار عدد انواع الکترو موتورهای صنعتی، ابزار آلات و ادوات جرم شدند.

وی بیان کرد: شیوه و شگرد فعالیت آنها بدین صورت بوده که الکترو موتورهای صنعتی چینی قاچاق یا استوک و مستعمل را تهیه و با تعویض پلاکت فنی غیر اصیل و رنگ آمیزی جدید به نام برندهای مطرح کشورهای اروپایی اقدام به فروش آن‌ها می‌کردند. سود حاصل از این شگرد به حدی بوده است که این افراد که در 5 سال گذشته به عنوان کارگر در بازار سعدی فعال بوده‌اند، اکنون از سرمایه‌داران مطرح این حوزه هستند.

این مقام انتظامی افزود: تحقیقات تکمیلی در مورد این باند با هماهنگی دادسرای جرائم اقتصادی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال مکشوفه را بیش از 300 میلیارد برآورد کرده‌اند، افزود: مردم در صورت مشاهده هرگونه کالای قاچاق و تقلبی و یا احتکار، با ستاد خبری پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ به شماره 66747343-021 تماس حاصل کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار