برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع فرزندپروری و آسیب‌های فضای مجازی

ملارد(پانا) - کارشناسی مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد، کارگاه آموزشی تربیت فرزند و آشنایی با خطرات فضای مجازی را با هدف افزایش دانش والدین و مسئولان مدارس با روش‌های تربیت درست فرزند و هشدار در مورد خطرات فضای مجازی برگزار کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع فرزندپروری و آسیب‌های فضای مجازی

سعید عزیزی، روانشناس و متخصص حوزه تربیت در این کارگاه آموزشی در مورد فرزندپروری بیان کرد: اینکه بدانید چه­‌وقت بگویید نه و چگونه بر محدودیت‌­های خود پافشاری کنید مهارتی است که با تمرین بدست می­‌آید. طی زمان، یاد می‌­گیرید فرزند شما چقدر می‌­تواند موقعیت را مدیریت کند و شما چگونه می‌­توانید به او کمک کنید تا با ناامیدی­ ناشی از اجازه ندادن، روبرو نشود.

وی افزود: بچه­­‌ها متفاوت هستند و فقط چون یک بچه به سن خاصی رسیده­‌است لزوماً بدین معنی نیست که برای برخورداری از امتیازهای خاصی آماده است. گاهی اوقات، تعیین محدودیت با آزمون و خطای کمی همراه است، چون والدین متوجه می­‌شوند چگونه به فرزند خود کمک کنند تا به بهترین شکل یاد بگیرد. برای تربیت مؤثر لازم است والدین بتوانند تشخیص بدهند که آیا یک موقعیت ارزش دعواکردن را دارد. گاهی اوقات رفتارها ارزش برخورد ندارند، اگر توجه به آنها سبب رویارویی قدرت شود.

همچنین مهدی اکبرزاده، رییس پلیس فتا شهرستان ملارد در مورد شرایط فعالیت در فضای مجازی گفت: عدم مدیریت فضای مجازی موجب آسیب‌های متعدد اخلاقی و رفتاری به خصوص در کودکان و نوجوانان خواهد شد. والدین باید بتوانند برای میزان استفاده فرزند از گوشی همراه و فضای مجازی قانون و ساعت تعیین کنند و با نصب برنامه‌های ایمنی، گردش او را در فضای مجازی کنترل کنند.

این کارگاه آموزشی با حضور مسئولین مدارس و اولیاء دانش‌آموزان در سالن اجتماعات شهید طحانی و بستر شبکه شاد به صورت زنده برگزار شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار