هنگام تزریق واکسن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

شهرری(پانا)- دانش‌آموز پایه دهم تجربی، که داوطلبانه واکسیناتور مرکز انور شده بود،به نکاتی که بهتر است هنگام تزریق واکسن رعایت کنیم اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۲۳۰۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
هنگام تزریق واکسن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

زهرا شاه‌میری، واکسیناتور مرکز انور بیان کرد: برای مراجعه به مرکز واکسیناسیون و تزریق واکسن به همراه داشتن کارت ملی یا شناسنامه الزامی است و مراجعه کنندگان باید بینی و دهان خود را به صورت کامل با ماسک بپوشاند و از لمس صورت، دهان، بینی و چشم ها خودداری کنند.

واکسیناتور مرکز انور اظهار کرد: محل تزریق واکسن باید توسط واکسیناتور و به وسیله الکل به صورت دایره ای از مرکز به سمت خارج استریل شود و واکسیناتور باید با مراجعه کننده ارتباط برقرار کند.

شاه‌میری در ادامه بیان کرد: در هنگام تزریق باید تمام شرایط استریل را رعایت کند، دست های خود را با آب و صابون بشوید و در هنگام تزریق از دستکش، ماسک وگان نیز استفاده کند. نیروهایی که خدمات تزریق واکسن را ارایه می دهند باید از لحاظ جسمی سالم و از نظر بیماری کرونا ایمن باشند.

او گفت: حفظ آرامش از مهمترین نکاتی است که باید توسط نیروهای تزریق واکسن مدنظر قرار گیرد و اگر مراجعه کننده دچار اضطراب شد، او را آرام کند.

شاه‌میری افزود: تمامی واکسیناتورها دارای کارت شناسایی معتبر هستند که به لباس یا آویز به گردن آنها متصل است. اطلاعات درج شده روی کارت ها با حروف بزرگ نوشته شده و خواناست.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار