امسال نحوه ارتقاء کیفیت آموزش مجازی چگونه بوده است؟

دماوند(پانا) - دبیر مدرسه تلویزیونی ایران معتقد است که کیفیت تدریس مجازی در سال جدید پیشرفت کرده است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
امسال نحوه ارتقاء کیفیت آموزش مجازی چگونه بوده است؟

سید محسن میگونی در فروردین ماه سال ۱۳۵۹ در میگون بدنیا آمد، میگون شهرستانی است که جزء زیر مجموعه‌های شمیرانات محسوب می‌شود. در سن ۱۸ سالگی به تربیت معلم رفت و فوق دیپلم آموزش ابتدایی گرفت در سال ۱۳۷۷ به طور رسمی استخدام آموزش و پرورش شد و در حین تدریس‌، لیسانس آموزش ابتدایی را گرفت و بعد کارشناسی ارشد برنامه ریزی درسی را کسب کرد.

میگونی ابتدا درباره شغل خود بیان کرد: در ۱۰ سال اول خدمت به صورت دو شیفت صبح و بعدازظهر معلم بودم، و دو سال معاون مدرسه شاهد پاکدشت و همچنین جزء گروه‌های آموزشی پاکدشت نیز بودم و بعد سمت سرگروه و مدرس آموزشی را در استان تهران به مدت ۸ سال کسب کردم.

او درباره حیطه کنونی شغل خود گفت: در حال حاضر مدیر مدرسه‌ای در منطقه ۴ تهران هستم. در این مدرسه حیطه عاطفی بچه‌ها رسیدگی می‌شود و در کنار آن به حیطه روانی، حرکتی و آموزشی هم می‌پردازند. چون معلم ریاضی نیز هستم در آنجا ریاضی را با دست‌ورزی به دانش‌اموزان آموزش می‌دهم.

میگونی درباره ورود کرونا به کشور بیان کرد: با ورود کرونا به کشور اتفاقات مختلفی افتاد یکی از معایب کرونا که می‌توان به آن اشاره کرد، ایجاد شبکه یکپارچه آموزشی و بحث نرم افزار شاد است که با توجه به اشکالاتی مانند کندی سرعت، همچنین عدم دسترسی به اینترنت یا ابزاری که دانش‌آموزان باید با آن وارد شاد شوند که همه، این امکانات را در دسترس ندارند.

این معلم با سابقه درباره نرم‌افزار شاد اظهار کرد: یکی از اتفاقات خوب بحث آموزش از راه دور بود و اگر هر مشکلی در کشور باشد باز هم معلم ها می‌توانند با دانش آموزان ارتباط برقرا کند. آموزش ترکیبی نیز می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید باشد. در تابستان هم می‌توان شبکه شاد را فعال نگاه داشت و با برنامه ریزی مناسب برای دانش‌آموزان می‌توان همه مسائل آموزشی و پرورشی را در آنجا ادامه داد، همچنین در بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان، باید فکر و برنامه ریزی انجام شود.

او درباره مدرسه تلویزیونی ایران توضیح داد: یکی از فواید کرونا مدرسه تلویزیونی ایران بود که باعث شد یک عدالت آموزشی ایجاد شود؛ همه‌دانش‌آموزان کشور در همه نقاط از یک روش تدریس واحد و با کیفیت در سطح مدارس خوب و مدارس شهری استفاده کنند. یک منبع عظیمی از تدریس ها ایجاد شد که حتی خانواده ها و معلم ها نیز از آن استفاده می‌کنند.

او درباره روند تدریس بعد از ‌کرونا گفت: بعد از کرونا بحث آموزش ترکیبی دانش‌آموزان است. زیرا اولیا و دانش آموزان لذت و طعم این فضای مجازی را چشیدند دیگر نمی‌توان به صورت کامل از آن چشم‌پوشی کرد و حتی مدرسه تلویزیونی ایران این فضا‌ها می‌تواند به عنوان یک تجربه موفق در ایام بعد از کرونا ادامه داشته باشد، و خواهش ما از مسئولان مدارس و اولیا و دانش آموزان این است که به صورت ترکیبی یعنی۷۰ درصدحضوری و ۳۰ درصد یا ۲۰ درصد هم می‌تواند از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران این روند ادامه پیدا کند.

میگونی درباره‌ کیفیت فضای مجازی بیان کرد: با توجه به تجربیات سال‌های گذشته، می‌توان گفت که مدرسه تلویزیونی ایران و شبکه شاد و برنامه‌ریزی معلمان خیلی بهبود پیدا کرده است. و آموزش و پرورش و سازمان پژوهش با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادند کلاس‌هایی که برای تولید محتوا در سراسر کشور برگزار کردند و اساتیدی چون استاد بایرامی حجم عظیمی از معلمان را آموزش دادند و این همکاران محتواهای خیلی‌خوب و جدیدی را تولید کردند که می‌توان آن‌ها را در شبکه شاد بارگزاری کرد.

وی افزود: سازمان پژوهش، برنامه و بودجه‌بندی‌های پیشنهادی برای معلمان در اختیارشان می‌گذارند که با توجه به فضای آنلاین و زمان‌بندی‌های انجام شده که دانش‌آموزان در چه زمانی آنلاین شوند و در چه ساعتی از مدرسه تلویزیونی ایران استفاده کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: مریم ملاکریمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار