باقری‌کنی: بحران افغانستان و فشار حداکثری نماد شکست سیاست آمریکا در منطقه است

تهران (پانا) - معاون سیاسی وزیر امور خارجه تصریح کرد که بحران افغانستان و فشار حداکثری کاخ سفید علیه جمهوری اسلامی ایران نماد بارز و برجسته شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه است.

کد مطلب: ۱۲۳۰۳۵۱
لینک کوتاه کپی شد
باقری‌کنی: بحران افغانستان و فشار حداکثری نماد شکست سیاست آمریکا در منطقه است

به گزارش خبرآنلاین، «علی باقری کنی» که به لندن سفر کرده است، این مطلب را در پاسخ به سووال مجری سی‌ان‌ان درباره شرایط افغانستان از نگاه ایران بیان داشت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: موضوع افغانستان در شرایط کنونی نماد بارز و برجسته شکست سیاست های راهبردی امریکا در منطقه است.

وی افزود: همانطور که سیاست فشار حداکثری امریکا شکست خورد، سیاست امریکا در افغانستان هم یک سیاست برجسته و راهبردی بود که با شکست مواجه شد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه درباره مذاکرات وین هم گفت که ایران از برجام خارج نشده است و گفت‌وگوهای آتی زمینه‌ای است که آمریکا مقدمات بازگشت خودش را به این توافق فراهم کند. وی مقدمه بازگشت آمریکا به برجام را رفع یکجا و موثر تحریم‌ها دانست.

در این مصاحبه همچنین درباره سایر مسائل منطقه‌ای و روابط دوجانبه میان ایران و انگلیس سووالاتی مطرح شد که مشروح ان متعاقبا منتشر خواهد شد.

باقری دیشب (چهارشنبه به وقت محلی) در راس هیاتی برای رایزنی‌های دیپلماتیک وارد لندن شد و صبح امروز با متخصصان امور ایران در اندیشکده‌های انگلیسی و نمایندگان گروه‌های فکری دیدار کرد.

طبق برنامه اعلام شده وی بعد از ظهر امروز (به وقت محلی) با همتای انگلیسی خود و چند تن دیگر از مقامات وزارت امور خارجه انگلیس دیدار کند. مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و همچنین مذاکرات وین از جمله موضوعاتی است که در دستور کار دیدار باقری با طرف‌های انگلیسی قرار دارد.

باقری پیش از انگلیس، به فرانسه و آلمان سفر و در آنجا با مقامات بلند پایه این دو کشور دیدار کرد. وی این دیدارها را مشروح، صریح، جدی و سازنده ارزیابی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار