«کهکشان» در ایستگاه سوم پخش؛

«کهکشان» مسابقه‌ای مساله‌محور راجع به آینده

تهران (پانا) - پس از پخش سه قسمت ابتدایی مسابقه جدید و جذاب «کهکشان» به تهیه‌کنندگی کمیل سوهانی و با اجرای نیما فلاح، قسمت‌های جدید این برنامه پنج شنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ آبان‌ماه، ساعت ۲۱ از شبکه پنج سیما پخش می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۳۰۲۹۴
لینک کوتاه کپی شد
«کهکشان» مسابقه‌ای مساله‌محور راجع به آینده

«کهکشان» اولین مسابقه تعاملی تلویزیون است و فناوری‌های نوینی که برای نخستین بار در این مسابقه به کار گرفته شده است، ضمن آنکه برای علاقمندان حوزه فناوری و ارتباطات جالب توجه بوده، با استقبال خوبی از سوی مخاطبان نیز روبرو شد و توانست ارتباط خوبی با بینندگان این برنامه تلویزیونی برقرار کند.

نیما فلاح که بعد از مدت‌ها دوری از قاب تلویزیون با اجرای این مسابقه در شبکه پنج به تلویزیون بازگشته است، در این مسابقه در تجربه‌ای تازه، به عنوان مجری- بازیگر و در نقش شخصیتی به نام «پارسا عالمی» جلوی دوربین رفته است.

پارسا عالمی در واقع با همراهی یک گروه ۵ نفره در «کهکشان» به دنبال انجام ماموریتی است برای کشف یک کلمه رمز؛ ماموریتی در دل تاریخ به وسیله ماشین زمان تا شرکت‌کنندگان این مسابقه با عبور از چالش‌های فیزیکی و مهارتی که پیش‌روی خود دارند به کشف این کلمه رمز کمک کنند.

«کهکشان» یک اثر مساله محور راجع به آینده است که همزمان یک آینده روشن نزدیک و یک آینده تاریک دور را در تقابل با هم قرار می‌دهد و با رویکردی فعالانه ما را به سمت روشن کردن آینده رهنمون می‌کند.

این مسابقه به کمک فناوری واقعیت افزوده (AR)و واقعیت مجازی (VR) بینندگان و شرکت کنندگان را به صورت همزمان با چالش های تازه ای روبرو می‌کند. در این برنامه، بیننده در لحظاتی با اسکن کردن صفحه تلویزیون به واسطه تلفن همراهش و با استفاده از اپلیکیشن برنامه، قادر به تعامل و شرکت در بازی هایی است که متناسب با دوره های مختلف تاریخ ارتباطات بشر طراحی شده اند.

شرکت کنندگان در این مسابقه سفری را در دل تاریخ آغاز کرده و دوره‌های مختلف تاریخ ارتباطات از گذشته تا آینده را پشت سر می‌گذارند. برای هر دوره تاریخی، اتاق‌هایی در نظر گرفته‌شده که یکی از شرکت‌کنندگان با ورود به آن با چالش‌هایی دست و پنجه نرم خواهد کرد.

برای غلبه بر این چالش‌ها، شرکت کنندگان نیازمند توانمندی‌هایی در زمینه همکاری گروهی، تمرکز، قدرت فیزیکی، خلاقیت، حافظه و همچنین مهارت استفاده از تکنولوژی های نوین ارتباطی هستند.

قسمت چهارم و پنجم این مسابقه پنج‌شنبه و جمعه این هفته از شبکه پنج سیما ساعت ۲۱ برای مخاطبان و علاقه‌مندان این برنامه پخش خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار