در حاشیه انتخابات شورای دانش‌آموزی، مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ عنوان کرد:

در گام دوم انقلاب، نوجوانان طلایه‌دار هستند

تهران (پانا) - مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۸، انتخابات شورای دانش‌آموزی را تمرین نگاه شورایی دانست و از فراهم کردن زمینه رشد، آمادگی و توسعه برای نوجوانان سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۳۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد
در گام دوم انقلاب، نوجوانان طلایه‌دار هستند

در حاشیه انتخابات شورای دانش‌آموزی، محمد احسانی؛ مدیرآموزش و پرورش منطقه ۱۸ در گفت و گو با پانا اذعان کرد: «پس از این که بیانیه گام دوم را مقام معظم رهبری ابلاغ کردند، نگاه جامعه معطوف به جوانان و نوجوانان شد؛ تمام افرادی که دارای مسئولیت هستند در یک مقطعی که حداقل ۴۰ سال پیش یا بیشتر بوده وارد عرصه انقلاب شدند و انقلاب کردند، جوان بودند و مسئولیت‌هایی را به عهده گرفتند، آزمون و خطا کردند و امروز عمده آن افراد در سن بازنشستگی هستند و از چرخه مدیریت و فعالیت مستقیم خارج شدند و جایگزین آن افراد باید بیایند.»
احسانی در ادامه افزود: «قطعا در گام دوم انقلاب، نوجوانان، طلایه دار هستند و این نوجوانان هستند که باید وارد میدان شوند و جایگزین شوند. این فرصتی است که در انتخابات شورای دانش آموزی، تمرین مشارکت و نگاه شورائی داشته باشیم، نظر اکثریت را بپذیریم و رقابتی سالم داشته باشیم؛ این بستری است که بتوانیم دموکراسی و مراجعه به آرای اکثریت را میان خودمان تمرین کنیم.»
مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۸ در ادامه جمعیت ایران را جمعیتی جوان دانست و اظهار کرد: «آینده‌ای روشن در انتظار نوجوانان و جوانان است، جمعیت ایران جمعیت جوانی است و ما باید انتقال صندلی‌های مدیریتی را سریع انجام دهیم و نسل‌های بعدی وارد عرصه شوند، اما باید زمینه رشد، آمادگی و توسعه را برای نسل‌های بعدی فراهم کنیم؛ شورای دانش آموزی تمرین نگاه شورایی است و دانش آموزان یکی از ارکان مدرسه هستند و می‌توانند در تصمیماتی که مدرسه می‌گیرد نقش داشته باشند و نماینده‌ای در جمع شورای معلمان یا شورای مدرسه باشند همچنین دانش آموزان مطلع می‌شوند که چه اتفاقاتی قرار است رخ دهد و چه برنامه‌هایی در مدرسه صورت بگیرد؛ ما از دانش آموزان انتظار داریم که در تصمیم‌ سازی‌ها و اجرای برنامه‌ها با عنوان قاری قرآن، مجری، گروه سرود و... حضور یابند و مشارکت داشته باشند.»
احسانی در پایان تصریح کرد: «بچه‌هایی که صرفا به کتاب‌های درسی پرداختند و محفوظات را حفظ کردند، شاید زندگی چند بعدی و لذت بخشی نداشتند، در حالی که دانش آموزانی که در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت داشتند شخصیت چندبعدی پیدا کردند و در زندگی خویش موفق تر عمل کردند.»

*خبرنگار دانش آموز پانا؛ نگار مهدی دوست

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار