در اولین گردهمایی مشاوران منطقه ۵ عنوان شد:

صحبت کردن دوستانه و صادقانه با کودکان، مهمترین عامل سلامت روان آنان است

تهران (پانا) - در اولین گردهمایی مشاوران مدارس، رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران؛ صحبت کردن دوستانه و صادقانه و توام با آرامش با کودکان را مهمترین عامل سلامت روان کودکان و نوجوانان برشمرد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
صحبت کردن دوستانه و صادقانه با کودکان، مهمترین عامل سلامت روان آنان است

عزیزالله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران؛ محمد حاتمی، رییس نظام سازمان روانشناسی و مشاوره؛ یداله شهبازبیگی، مدیر آموزش و پرورش منطقه۵؛ داود اماموردی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه۵، مهدی اسفندانی؛ کارشناس مسئول مشاوره منطقه، با حضور در دبیرستان ایوب آزادحسینی، در این گردهمایی شرکت کردند.

ابتدا داود امام وردی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه در سخنانی بر اهمیت نقش مشاوران مدارس در ارتقاء سطح سلامت روان کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

سپس عزیزالله بابلی؛ رئیس اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، با اشاره به نقش شادی در زندگی دانش آموزان گفت: یکی از بارزترین خصوصیات دوره سنی کودکی و نوجوانی، شاد بودن و مثبت اندیش بودن افراد است که متاسفانه در زندگی ماشینی امروزه و بویژه با شیوع همه گیری کرونا، به میزان قابل توجهی صدمه دیده است. از این رو مشاوران مدارس، می توانند کمک زیادی در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و مراقبت های بعد از آن (پیگیری) ایفا کنند و طرح نماد نیز بسترسازی مفیدی در این زمینه است.

وی افزود: صحبت کردن دوستانه و صادقانه و توام با آرامش، با کودکان مهمترین عامل سلامت روان کودکان و نوجوانان است و نقش عمده ای در کاهش اضطراب آنها دارد.

در ادامه محمد حاتمی؛ رییس نظام سازمان روانشناسی و مشاوره؛ در خصوص اهمیت مشاوره و نقش مشاور در بهداشت روان دانش آموزان در دوران کرونا و پساکرونا مطالبی ارائه کرد.

وی گفت: ما مشاوره در مدارس را فرصتی ویژه، جهت تبیین کارآمدی و اهمیت روان‌شناسی و مشاوره جهت حفظ و ارتقاء سلامت‌روان جامعه می‌دانیم.

در ادامه یداله شهبازبیگی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 5؛ ضمن تشکر از همکاران واحد مشاوره، برای آنها در انجام مسئولیت سنگین و خطیری که با از خودگذشتگی پذیرفته اند، آرزوی موفقیت کرد.

در پایان مهدی اسفندانی، کارشناس مسئول مشاوره منطقه مطالبی پیرامون دغدغه همکاران مشاور در خصوص کسب مجوز از نظام روانشناسی و توانمند سازی همکاران و مسائل پیش روی آنها مطرح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار