انتخاب رشته، انتخاب راه زندگی است

کاشمر (پانا) - مشاور دبیرستان شهید باقری در جلسه هدایت تحصیلی، انتخاب رشته را انتخاب راه زندگی دانست.

کد مطلب: ۱۲۲۹۷۷۲
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رشته، انتخاب راه زندگی است

مسلم فرقانی، مشاور دبیرستان شهید باقری در جلسه هدایت تحصیلی، انتخاب رشته گفت: یکی از اهداف و وظایف مهم آموزش و پرورش ایجاد زمینه برای رشد همه جانبه و تربیت انسان های سالم، کار آمد و مسئول جهت ایفای اثر بخش در زندگی فردی و اجتماعی آینده جامعه است. در این راستا آموزش و پرورش تحت عنوان راهنمایی و هدایت تحصیلی شغلی به دانش آموز کمک می کند تا خود را بهتر بشناسد و تصمیم گیری صحیح تری را در انتخاب مسیر آینده تحصیلی شغلی داشته باشد. هدف از راهنمایی و هدایت تحصیلی شغلی، ارائه خدمات راهنمایی و مشاوره به دانش آموزان جهت انتخاب مناسب ترین رشته تحصیلی بر اساس توانایی و علاقه ایشان و متناسب با امکانات و نیازهای شغلی کشور است. آموزش و پرورش در هدایت تحصیلی شغلی دانش آموزان چند هدف مهم را پیگیری می کند.

وی ادامه داد: هدایت تحصیلی عبارت است از شناسایی و شناساندن استعداد، توانایی، علاقه و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان و کمک به انتخاب آگاهانه رشته تحصیلی و مسیر صحیح آینده شغلی و حرفه ای دانش آموزان، کمک به هدایت متوازن دانش آموزان به شاخه ها، زمینه ها و رشته های تحصیلی بر اساس نیاز و امکانات جامعه شاخه، زمینه و رشته های تحصیلی که دانش آموزان پایه نهم می توانند برای ادامه تحصیل در پایه دهم انتخاب کنند عبارتند از: شاخه نظری( رشته ادبیات و علوم انسانی، ریاضی فیزیک، علوم تجربی، علوم و معارف اسلامی)، شاخه کار دانش (رشته های زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی، هنر)، شاخه فنی و حرفه ای(رشته های زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی، هنر) و فرآیند انتخاب رشته تحصیلی در پایان دوره متوسطه اول پایه نهم انجام می شود، جهت اطلاع و آشنایی والدین گرامی نحوه امتیازدهی است.

وی در ادامه از عملکرد تحصیلی دانش آموز در متوسطه اول گفت: کسب کف نمره لازم از مجموع نمرات دروس تخصصی پایه هفتم، هشتم با ضریب ۱ و پایه نهم با ضریب ۳ در امتحانات پایانی است.

وی افزود: هدف هدایت تحصیلی اینکه دانش آموز بتواند به تصمیم گیری منطقی و عاقلانه که برایش رضایت درونی داشته باشد برسد و به رشته ای که علاقه مند است شوق پیدا کند تا موفق شود و انتخاب رشته، انتخاب راه زندگی است.

خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار