یادبود مه‌لقا ملاح در سومین روز کنفرانس بین‌المللی سیموست 2021 تهران

تهران (پانا) - سومین روز کنفرانس بین‌المللی سیموست 2021 تهران با یادبود زنده‌یاد مه‌لقا ملاح، مادر محیط زیست ایران، از ساعت 12 امروز آغاز و از فعالیت‌های زیست‌محیطی ایشان تقدیر شد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
یادبود مه‌لقا ملاح در سومین روز کنفرانس بین‌المللی سیموست 2021 تهران

به گزارش روابط عمومی موزه ملی علوم و فناوری ایران، روز دوشنبه 17 آبان 1400، مه‌لقا ملاح که بنیان‌گذار سازمان غیردولتی زیست‌محیطی «جمعیت زنان مبارزه با آلودگی محیط زیست» بود و از وی به عنوان «مادر محیط زیست ایران» یاد می‌شود، دارفانی را وداع گفت و به همین مناسبت، اعضای برگزاری کنفرانس بین‌المللی سیموست 2021 تهران تصمیم گرفتند در روز سوم برگزاری این کنفرانس، از این بانوی فعال در حوزه محیط زیست تجلیل کنند.

براساس این گزارش، پیش از شروع پنل پنجم کنفرانس بین‌المللی سیموست 2021 تهران، فیلمی کوتاه از زنده‌یاد مه لقا ملاح پخش و در ادامه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های محیط‌زیستی این فعال در حوزه محیط‌‌زیست بیان و در ادامه حاضران یک دقیقه به احترام ایشان سکوت کردند.

گفتنی است، روز سوم این کنفرانس با سخنرانی دو سخنران کلیدی کنفرانس، خانم دکترجرن کارادنیز، استادیار دانشگاه آنکارا و عضو ایکوم ترکیه با موضوع: «موزه‌ها و آموزش محیط‌زیست: بینش موزه‌های ترکیه» و ساموئل فرانکو آرکه، مدیر اجرایی مرکز فرهنگی حفاظت از کاساکُجوم گواتمالا با موضوع «فرهنگ می‌تواند شفا دهد» و با حضور ایچ چرکی دمالی، رئیس کمیته بین‌المللی موزه‌های علم و فناوری دنیا (سیموست) از ساعت 12 ظهر شروع شده است.

در بخش دوم روز سوم کنفرانس، به ترتیب دو پنل پنجم و ششم این کنفرانس با عناوین « موزه‌ها و نمایشگاه‌ها و رویدادهای محیط زیستی» و «موزه‌ها، محیط‌زیست و بحران‌های نوپدید با تاکید بر کووید -۱۹» با ارئه مقالات مربوط به محورهای همایش برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار