کاظمی: اشتغال دانش‌‌آموزان شاهد در اولویت باشد

تهران (پانا) - سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت در کنار بنیاد شهید حدود هزار و 350 مدرسه شاهد در کنار طرح پراکنده شاهد وجود دارد که بیش از 400 هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس تحصیل می‌کنند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۶۲۵
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: اشتغال دانش‌‌آموزان شاهد در اولویت باشد

علیرضا کاظمی در ششمین همایش ملی تجلیل از رتبه‌های زیر ١٠٠ کشوری بدون سهمیه دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر در باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه این دانش‌آموزان برای کشور سرامد هستند اظهار کرد: این امر بخشی کوچک از دستاوردهای مجموعه شاهد و ایثارگر در کشور است که به فرمان امام (ره) شکل گرفته و تاکنون نیز استمرار داشته است.

وی با اشاره به اینکه دین فرزندان شهدا و ایثارگران نسبت به ما، نظام و انقلاب فراتر از این موضوعات است افزود: هرچه تلاش کنیم نمی‌توان ذره ای از ایثارگری‌های این افراد را جبران کنیم ما در قبال خانواده‌های این عزیزان نیز شرمنده هستیم.

کاظمی بیان کرد: ما در کنار بنیاد شهید حدود هزار و 350 مدرسه شاهد را در کنار طرح پراکنده شاهد داریم که بیش از 400 هزار دانش‌آموز شاهد و ایثارگر در مدارس تحصیل می‌کنند.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: باید در رابطه با مدارس شاهد یک بازبینی دقیق داشته باشیم؛ این مدارس باید آسیب شناسی شود تا بتواند خدمات مطلوب تری را به دانش‌آموزان ارائه کند.

وی اظهار کرد: مدارس شاهد کانون اصلی توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند که مظهر اقتدار و جریان سازی‌های فرهنگی خواهند بود. امروز نیازمند تغییر رویکرد در مدارس شاهد هستیم نیاز داریم هنرستان‌های فنی و حرفه ای و کاردانش توسعه پیدا کنند باید زمینه اشتغال دانش‌‌آموزان شاهد را در اولویت قرار دهیم و آموزش و پرورش زمینه ساز تغییر رویکردها خواهد بود.

گفتنی است در این مراسم از برگزیدگان آزمون سراسری و دارندگان رتبه‌های برتر، در سراسر کشور با حضور مسئولین، به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار