در جلسه شورای پرورشی شهر تهران عنوان شد:

مدرسه را باید به مدرسه زندگی تبدیل کرد

تربیت و آسیب‌های اجتماعی تدریجی ایجاد می‌شوند

تهران(پانا)- در جلسه شورای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت‌ها و اقدامات حوزه پرورشی منطقه ١٨ شهر تهران مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۲۹۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه را باید به مدرسه زندگی تبدیل کرد

جلسه شورای پرورشی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران درمنطقه ١٨ با حضور؛ رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، محمد احسانی؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه ١٨، روسای ادارات پرورشی تا داره کل آموزش و پرورش و جمعی از کارشناسان حوزه مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی منطقه؛ در ساختمان آموزش و پرورش منطقه ١٨ تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست کارشناسان حوزه پرورشی ضمن ارائه گزارش کاملی از فعالیت های پرورشی و تربیتی انجام شده در منطقه ۱۸ به بررسی و چگونگی برنامه ها و فعالیت های پیش رو پرداختند.

تربیت محصول همکاری تمام نهادهای اجتماعی است

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن خداقوت و تقدیر از زحمات معاونت و کارشناسان پرورشی منطقه ١٨ گفت: این منطقه دارای شرایط و ویژگی های خاص است که برنامه ریزی های متناسب با آن را می طلبند. لذا روسای ادارات آماده کمک هستند و وظیفه ما تسهیل گری است چرا که ما یک خانواده تربیتی هستیم و هر اتفاقی از سوی دانش آموزان محصول همین آموزش و پرورش است در نتیجه جایگاه آسیب های اجتماعی مهم است همانطور که تربیت تدریجی است آسیب های اجتماعی هم تدریجی است.

وی افزود: مدرسه را باید به مدرسه زندگی تبدیل کنیم و مهارت آموزی در راس امور باشد. تربیت محصول همکاری تمام نهادهای اجتماعی است.

نقوی خاطرنشان کرد: ما باید در نگاه افراد به محصول مدرسه تغییر داشته باشیم چراکه تاب آوری دانش آموزان در شرایط فعلی کم تر شده و حتی شاید تصمیمات نادرست یا ناهماهنگی نسبی میان دستگاه هاباعث ایجاد بعضی از مشکلات شده باشد. باید تحقیقی قابل اجرا در این حوزه انجام شود تا خروجی آن مطلوب باشد و باید در این زمینه از ظرفیت انجمن اولیاء نیز بهره برد.

مهم ترین ویژگی و مسئولیت مدیران تشخیص اولویت هاست

هادی زمانی نژاد؛ رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران یکی از مهم ترین ویژگی و مسئولیت مدیران را تشخیص اولویت ها دانست و افزود: یکی از اهداف این جلسه شنیدن نقاط نظر مسئولین حوزه پرورشی است لذا ما امروز اینجا جمع شده این تا شنوای سخنان، نظرات و پیشنهادات شما باشیم تا با همفکری هرچه بیش از پیش در مسیر اهداف حوزه پرورشی حرکت کنیم.

در ادامه مهدی نعیمی؛ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهر تهران فعالیت های قرآنی را فعالیت های فطری و دلی دانست و گفت: منطقه ١٨ بستر مناسبی در حوزه قرآن، عترت و نماز دارد و امیدواریم به خوبی از این ظرفیت استفاده شود.

وی افزود:در حال حاضر ١٧ کانال مربوط به فعالیت های حوزه قرآن، عترت و نماز از سوی وزارت آموزش و پرورش ایجاد شده است و یک کانال هم در همین حوزه ویژه شهر تهران است که می بایست به دانش آموزان معرفی شوند.

کسب ٢۵ رتبه استانی درجشنواره های فرهنگی هنری در منطقه١٨

محمود عباس زاده؛ رئیس اداره فرهنگی، هنری اردوها و فضاهای پرورشی آموزش و پرورش شهر تهران نیز منطقه ١٨ را منطقه فعالی در حوزه پرورشی عنوان کرد و افزود: در حوزه فرهنگی و هنری فعالیت های وسیعی وجود دارد و خوشبختانه در دوران کرونا نه تنها فعالیت ها تعطیل نشده بلکه افزایش نیز داشته است و کسب ٢۵ رتبه استانی درجشنواره های فرهنگی هنری نشانی از همین فعالیت ها است.

وی افزود: فضاهای کانون ها هم از اهمیت بالایی برخوردار است که می توان از آن ها در راستای فعالیت ها به خوبی استفاده کرد و کنگره ملی شهدا یک کار ملی است که باید برنامه ریزی های لازم درمورد آن انجام شود.

موسوی رئیس مرکز توحید نیز مرکز مشاوره را کانوناصلی رسیدگی به آسیب های اجتماعی عنوان کرد و گفت: هدف ما در همه ی فعالیت ها کمک به دانش آموزان و شناسایی دانش آموزان است. این مهم از طریق آزمون های سلامت روان به خوبی شناسایی می شوند و تاکید این آزمون ها بر متوسطه اول است که بیشترین میزان آسیب پذیری را دارا هستند.

وی تاکید کرد: نتیجه این آزمون ها باید توسط مشاورین در مدارس تحلیل شود هرچه در مرکز مشاوره نیروهای توانمندتری وجود داشته باشد می شوداز ظرفیت آن ها در مدارسی که مشاور ندارند هم استفاده شود.

گفتنی است؛ در ادامه این نشست، از کانون ها و دارالقرآن و مراکز پرورشی و مشاوره منطقه بازدید به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار