عباسی: آمریکا برای مذاکره باید در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند

تهران (پانا)‌- عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نوشت اگر قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد، باید در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آن‌ها باشد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۴۵
لینک کوتاه کپی شد
عباسی: آمریکا برای مذاکره باید در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند

فریدون عباسی دوانی، ‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏نماینده مردم کازرون و کوه‌چنار در مجلس یازدهم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی نوشت: «با آنکه دولت سیزدهم تهدیدزدایی را جایگزین تنش‌زدایی کرده ولی باید بدانیم که «‎شیطان بزرگ»، مقابل ایران است، نه «کدخدا». اگر هم قرار است آمریکا با ما مذاکره‌ای داشته باشد، بایستی در کنار ۵ کشور دیگر بنشیند و همسطح آنها باشد. در دولت قبل، با خوش‌بینی اساس مذاکرات بر مبنای تنش‌زدایی بود، یعنی آن که دستاوردها را بر زمین بگذاریم و با آنها سازش کنیم. اما نظریه تهدیدزدایی معتقد است که بایستی تهدید را برطرف کنیم که این موضوع ریشه در ‎نظریه مقاومت دارد.

اگر مردم استقلال می‌خواهند و بنای حل مشکلات معیشتی را دارند؛ بایستی بدانند که قدرت سخت، پشتیبان قدرت نرم در مذاکرات است. بایستی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع پشتیبانی شود و بازدارندگی به خارج از کشورهای همسایه برده شود نه خارج از مرزها؛

بازدارندگی ایران در اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه و قطب جنوب است و به همین دلیل بایستی روی پیشران‌های هسته‌ای کار کنیم؛ چراکه نمادهای قدرت هر کشوری از جمله جمهوری اسلامی آن است که در برخی نقاط خاص حضور جدی داشته باشد. ‏اگر ‎قدرت سخت پشتیبان ‎قدرت نرم نباشد، همانند ژاپن بعد از شکست در جنگ جهانی دوم، باید هر امتیازی را که آمریکایی‌ها خواستند به آنها بدهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار