انتقاد نماینده اقلید از انتصاب بستگان مدیران به بهانه امین بودن

صالحی: افراد باتجربه وزارتخانه‌ها به دلایل واهی حذف شدند/ در سِمت معاون وزیر افرادی منتصب شده‌اند که هیچگونه تجربه مدیریتی نداشته‌اند/ جوان‌گرایی خوب است، اما نه به هر قیمتی

تهران (پانا)‌- نماینده اقلید در مجلس با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد انتصابات دولت سیزدهم هیچگونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارد، گفت آسیب‌های پیرامون این انتصابات بسیار است، مانند انتصاب افراد بی‌تجربه در سِمت معاون وزیر در حالی که هیچگونه تجربه مدیریتی ندارند.

کد مطلب: ۱۲۲۹۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد نماینده اقلید از انتصاب بستگان مدیران به بهانه امین بودن

مسلم صالحی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اقدام شجاعانه اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در تذکری به هیات دولت درباره با انتصابات صورت گرفته تا به امروز، گفت: طبق بررسی‌های به عمل آمده بیش از 50 درصد انتصابات هیچگونه منطق و توجیه قابل قبولی ندارند، آسیب‌های این انتصاب بسیار است، مانند انتصاب افراد بدون تجربه، چراکه شاهد بودیم در سِمت معاون وزیر افرادی منتصب شده‌اند که هیچگونه تجربه مدیریتی نداشته‌اند.

نماینده مردم اقلید در مجلس یازدهم ادامه داد: باید انتصابات دارای تجربه و تخصص اما بدون ارتباط به حوزه کاری را به این نوع انتصابات غیرقابل توجیه افزود، چرا که حتی اجازه حضور افراد باتجربه را در کنار خود نمی‌دهند. کشور ما در شرایطی قرار ندارد که اجازه دهیم یک معاون وزیر چندین ماه وقت صرف شناختن یک معاونت یا وزارتخانه کند.

وی از انتصاب افراد از بستگان مدیران در سطوح مختلف مدیریتی به بهانه امین بودن انتقاد کرد و گفت: این انتصابات مغایر با اصل شایسته سالاری است که جناب آقای رئیسی قول آن را به مردم داده بودند. همچنین قرار بود دولتی فراجناحی تشکیل شود که بتواند از پتانسیل‌های عظیم نیروی انسانی و باتجربه و متخصص کشور نهایت استفاده را کنند، اما افراد باتجربه وزارتخانه‌ها به دلایل واهی حذف شدند.

صالحی خطاب به وزرای دولت سیزدهم بیان کرد: اگر چه جوان‌گرایی خوب است، اما نه به هر قیمتی! بهتر بود در پست‌های حساس افراد باتجربه قرار می‌گرفتند، اما حتی جوانان باتجربه هم هنوز در هیچ سمتی منتصب نشده‌اند. هر چند کمیته انتصاباتی هم برای توجیه این انتصابات تشکیل شده که ظاهرا رزومه افراد پیشنهادی را بررسی می‌کنند، اما خروجی آن وضعیت اسفناک انتصابات است. از انتصاب دانشجوی اخراجی در یکی از وزارتخانه‌ها گرفته تا انتصابات سفارشی دیگر.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: امیدواریم با نظارت بیشتر شخص رئیس‌جمهوری و معاون اول وی شاهد به پایان رسیدن این وضع باشیم و یکبار برای همیشه انتصابات بر پایه شایسته‌سالاری باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار