رونمایی از پوستر دومین جشنواره معلمان هنرمند در شیراز

شیراز(پانا) - دومین جشنواره معلمان هنرمند سراسر کشور امروز با حضور مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل و معاونان آموزش و پرورش و معاونان استانداری فارس امروز در آرامگاه حافظ افتتاح شد و از پوستر جشنواره رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۲۹۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی از پوستر دومین جشنواره معلمان هنرمند در شیراز

در این مراسم مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، مخاطبان این جشنواره را ۳۰ میلیون نفر برشمرد و افزود: برای رشد فرهنگ و هنر در کشور باید همه نهادها به کمک این جشنواره بیایند و ما از شهرداری‌ها و استانداری‌ها می‌خواهیم که اگر به نقش تربیتی هنر اعتقاد و باور دارند به کمک این جشنواره بیایند تا شاهد تداوم این جشنواره در سال‌های آینده نیز باشیم.
علی رمضانی،با اشاره به چهلمین سال برگزاری جشنواره فرهنگی هنری فردا در کشور گفت: اتفاق بزرگی که در این عرصه افتاد ورود آثار دانش‌آموزان برگزیده این جشنواره به کتاب‌های درسی دانش‌آموزان است.
وی افزود: در نخستین دوره جشنواره معلمان هنرمند بیش از ۲۲ هزارنفر از فرهنگیان مشارکت داشتند و آثاری ارسالی به جشنواره در قالب یک کتاب تهیه شده و از آن رونمایی می‌شود.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری فارس، برگزاری این جشنواره در مهد تمدن و فرهنگ ایران‌زمین، از شیراز به عنوان بهترین نقطه برای برگزاری جشنواره معلمان هنرمند یاد کرد و افزود: معلمان نقش بی‌بدیل در حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان برعهده دارند و برگزاری این جشنواره به لحاظ شناسایی و کشف معلمان هنرمند شایسته تقدیر دارد و جای چنین برنامه‌هایی در نظام جمهوری اسلامی خالی بوده است و امیدواریم تداوم یابد.
سید احمد احمدی‌زاده، با اشاره به ضرورت و نقش هنر در توسعه و اعتلای جامعه گفت: امیدواریم وزارت آموزش و پرورش حمایت‌های خود را از برگزاری این جشنواره افزایش دهد و ماهم در مجموعه استانداری از این حوزه حمایت خواهیم کرد.
زهرا سعیدی هنرپیشه شیرازی تئاتر و تلویزیون ایران که خود از فرهنگیان است، نیز در ادامه مراسم، برگزاری این جشنواره را یکی از ضرورت‌های زمان ما دانست و افزود: معلمان در مدارس حماسه می‌آفرینند و این جامعه نیاز به معلم هنرمندی دارد تا بتواند با فداکاری دانش‌آموزان را در راه درست و هنری تعلیم و تربیت دهد.
وی ادامه داد: کلاسی که معلم هنرمندی دارد نتیجه بهتری می‌گیرد و قطعا موفقیت هنرمندان بنام حاصل تلاش و فعالیت و شاگردی معلمان هنرمند بوده است.

در ادامه این مراسم، جهانبخش بانشی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس، پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به جشنواره معلمان هنرمند را قرائت کرد.

در این مراسم گروه آوایی دانش‌آموزان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی فارس نیز به هنرنمایی و اجرای قطعه ایران سرزمین ما با لهجه اقوام ایرانی به مربیگری، تنظیم و طراحی بهزاد واحدی پرداختند.

گفتنی است دومین جشنواره فرهنگی هنری معلمان هنرمند سراسر کشور، امروز 16 آبان ماه در حافظیه شیراز افتتاح شد و معلمان و فرهنگیان بازنشسته می‌توانند از یکم آذرماه تا 20 بهمن با مراجعه به سایت جشنواره artistteachers.ir نسبت به ثبت‌نام در جشنواره و بارگذاری اثر خود اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار