رتبه سوم کشوری اردبیل در تزریق واکسن کرونا

اردبیل(پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اعلام کرد بر اساس اعلام وزارت بهداشت، این استان در رتبه سوم کشوری تزریق واکسن کرونا قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۲۲۸۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
رتبه سوم کشوری اردبیل در تزریق واکسن کرونا

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با اعلام این خبر گفت: از ۲۲ بهمن پارسال تاکنون ۸۵۳ هزار و ۳۵۷ دُز واکسن نوبت اول کرونا برای جمعیت هدف در این استان تزریق شده است.

وی همچنین با اشاره به پوشش ۶۲ درصدی تزریق نوبت دوم واکسن کرونا و کسب جایگاه چهارم کشوری توسط دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: تاکنون ۶۰۶ هزار و ۷۴۰ دُز واکسن نوبت دوم کرونا در این استان تزریق شده است.

حبیب زاده مجموع ۲ دُز واکسن تززیق شده کرونا برای گروه‌های هدف در استان اردبیل را یک میلیون و ۴۶۰ هزار و ۹۷ دُز اعلام کرد و گفت: استقبال مردم استان از واکسیناسیون کرونا مطلوب بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همچنین از افزایش سرعت واکسیناسیون در این استان با اختصاص محموله‌های پرتعداد واکسن کرونا خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با ادامه همین روند، تا آخر همین ماه، تمام گروه‌های سنی و بسیاری از گروه‌های شغلی واکسینه شوند.

وی افزود: حتی افرادی که ۲ دُز واکسن کرونا زده‌اند و ۲ هفته از زمان واکسیناسیون آنها گذشته است، باید ماسک زده و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند چون واکسیناسیون باعث پیشگیری از ابتلا نمی‌‍‌شود و تنها در پیشگیری از مرگ و میر موثر است.

حبیب زاده در ادامه با هشدار به احتمال گسترش شیوع کرونا در استان اظهار کرد: همه شهروندان استان باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق هر دو دُز واکسن کرونا را جدی بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار