دانش‌آموزان مهمترین سرمایه‌های جامعه برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب هستند

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت دانش‌آموزان مهم‌ترین سرمایه‌های جامعه برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب هستند که باید در تربیت چندساحتی آنان از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۸۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان مهمترین سرمایه‌های جامعه برای رسیدن به اهداف گام دوم انقلاب هستند

حمیدرضا رخشانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زاهدان در مصلی قدس، اظهار کرد: یوم‌الله ۱۳ آبان یادآور رخدادهای سرنوشت‌سازی در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی است.

وی افزود: حماسه بزرگ ملت ایران و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ۱۳ آبان ۱۳۵۸، سالروز تبعید حضرت امام خمینی(ره) و روز دانش‌آموز از حماسه‌ها و مناسبت ‌های به یادماندنی تقویم ایران اسلامی در این روز است.

وی ادامه داد: همه رویدادهای این روز تاریخی، پیام‌ها و درس‌هایی برای نسل حاضر و آینده دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: امیدواریم دانش آموزان امروز ایران اسلامی با تقویت روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و ضرورت هوشیاری در برابر توطئه‌ها و هجمه‌های دشمنان و استکبار ستیزی جامعه ایران اسلامی را در دستیابی به اهداف گام دوم انقلاب همراهی کنند و با نقش‌آفرینی در عرصه‌های علمی و آموزشی آینده کشور را بسازند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: سه ماموریت اصلی آموزش و پرورش ارتقای مهارت های علمی، حرفه‌ای و زندگی دانش آموزان است که در سایه اهتمام به ساحت های شش‌گانه تربیتی محقق خواهد شد.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش با ایجاد عدالت آموزشی در تمامی نقاط استان می‌تواند با انجام این مأموریت ‌ها موجب افزایش سرمایه ‌های اجتماعی در جامعه شود.

رخشانی وجود تشکل‌های مختلف دانش آموزی را از مهمترین ظرفیت‌های موجود در دستگاه تعلیم و تربیت برشمرد و گفت: در سیستان و بلوچستان ۱۶۵ هزار دانش آموز در بسیج دانش آموزی، ۱۲۴ هزار نفر در تشکل پیشتازان و فرزانگان، ۷ هزار نفر در طرح دادرس هلال احمر، ۱۰۰۳ نفر در خبرگزاری پانا و ۱۰۰ نفر در مجلس شورای دانش آموزی عضویت داشته و مشغول فعالیت هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار