آغاز داوری طرح‌های بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی

تهران (پانا) - روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از آغاز داوری طرح‌های بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی (بخش دانش‌آموزی) در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری خبر داد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۸۹۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز داوری طرح‌های بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، در راستای ابلاغ شیوه نامه جشنواره جوان خوارزمی و ثبت نام دانش آموزان علاقمند به حضور در جشنواره در پایه های دهم تا دوازدهم، در مجموع 2363 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال و مورد داوری قرار گرفت. و پس از آن مرحله مصاحبه طرح ها در استانهای مختلف با شرکت 241 طرح برگزار و در مجموع تعداد 71 طرح به مرحله داوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه یافتند، و داوری طرح ها در این مرحله از روز دوشنبه دهم آبان ماه شروع و تا روز چهارشنبه دوازدهم آبان 1400 ادامه خواهد داشت.

گفتنی است در این مرحله که به میزبانی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران برگزار می شود داوران برجسته ای از دانشگاه های سراسر کشور انتخاب و بصورت دقیق طرح های ارسال شده را داوری می نمایند. همچنین با توجه به هماهنگی ها و همکاری عالی میان بخشی بین سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، مسئولان سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز در این جلسات حضور دارند.

لازم به ذکر است طبق جدول زمان بندی داوری، روز دوشنبه دهم آبان ماه طرح های گروههای علمی کشاورزی، مکانیک، برق و الکترونیک و کامپیوتر، روز سه شنبه یازدهم آبان ماه گروه های علمی فیزیک و نجوم، فناوری نانو، شیمی، مکاترونیک، علوم زیستی و پزشکی و زبان و ادبیات فارسی و روز چهارشنبه دوازدهم آبان ماه طرح های گروه های علوم شناختی، علوم اجتماعی و روانشناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر و عمران و معماری داوری شده و نتایج نهایی پس از پایان فرآیند داوری به تأیید هیئت داوران خواهد رسید.

برگزیدگان این مرحله از داوری، برگزیده کشوری از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محسوب شده و صاحبان طرح‌ها از مزایای استعدادهای درخشان در کنکور سراسری بهره‌مند خواهند شد. شایان ذکر است مراسم تقدیر از برگزیدگان همزمان با هفته پژوهش با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار