تولید83 تن پیاز در آذربایجان‌شرقی

تبریز(پانا) - مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت 1800 هکتار سطح زیر کشت در استان ما بودکه از این میزان مساحت کشت امسال مقدار 83 هزار تن محصول پیاز برداشت شده است.

کد مطلب: ۱۲۲۷۵۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تولید83 تن پیاز در آذربایجان‌شرقی

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، جلال رحیم زاده در گفتگو با خبرنگاران ضمن تاکید بر اینکه برداشت محصول به دو صورت تابستانه و پاییزه بوده است و همینطور کاشت پیاز به دو صورت تابستانه و پاییزه در استان صورت می‌گیرد، گفت: سطح زیر کشت تابستانه پیاز در استان 120 هکتار بوده است که عمده این کشت در شهرهای عجب شیر و آذرشهر کشت می شود. همچنین سطح زیر کشت پاییزه پیاز استان 1680 هکتار است که این مقدار عمدتاً در شهرستانهای عجب شیر، شبستر، بناب، ملکان، آذرشهر، اسکو و هوراند کشت می شود. میزان تولید محصول تابستانه پیاز استان نیز حدود 5 هزار تن است که در داخل استان مصرف می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه میانگین تولید این محصول در استان حدود 78 هزار تن است و علاوه بر مصرف استانی به سایر استان‌های همجوار نیز ارسال می شود. البته متوسط تولید پیاز در هر هکتار 47 تن بوده و ارقام عمده مورد کشت پیاز در استان شامل زرقان، قرمز آذرشهر، النا، گلدن و ارقام محلی است.

وی در رابطه با مشکل اصلی در این بخش از زراعت گفت: محدودیت منابع آبی جهت کاشت پیاز بخصوص در شهرستانهای حوزه دریاچه ارومیه، عدم وجود صنایع تبدیلی متناسب برای فرآوری پیاز در سطح استان و وجود محدودیتهای صادراتی برای صادارات محصول مازاد پیاز استان از جمله موانع تولید پیاز در استان است.

افزایش سطح زیر کشت نشایی پیاز و استفاده از روش‌های نوین آبیاری از جمله کاربرد نوار تیپ در آبیاری مزارع پیاز جهت کاهش مصرف آب از اقدامات انجام یافته در زمینه افزایش تولید پیاز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار