همایش فصلی معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش پاکدشت

پاکدشت(پانا)- اولین همایش فصلی و تخصصی معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت، با حضور، امام جمعه شهرستان و معاونین پرورشی مدارس، در کانون فرهنگی تربیتی شهدای پاکدشت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
همایش فصلی معاونین و مربیان پرورشی آموزش و پرورش پاکدشت

در این همایش حجت‌الاسلام حسن لزومی، امام جمعه شهرستان پاکدشت، پیرامون مسائل پرورشی دانش‌آموزان، اظهار کرد: فضای مدرسه باید برای دانش‌آموزان و معلمان طوری طراحی شود که به موضوعات پرورشی اهمیت ویژه قائل شوند و تربیت در کنار آموزش، پرورش یابد.

وی گفت: لازم است معلمان در پوشش و رفتار خود بسیار دقت داشته باشند زیرا در سنین دانش‌آموزی، خصوصا" دوره ابتدایی، اولین الگوی دانش‌آموزان معلمان آن‌ها هستند.

در این نشست محمد اسدی، معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش پاکدشت، ضمن تبریک هفته بسیج دانش‌آموزی هفته پدافند غیرعامل و روز نوجوان، از مربیان و معاونین پرورشی خواست این مناسبت‌ها را گرامی بدارند و به عنوان مناسبت ملی، هر چه بهتر معرفی کنند و بیان کرد: اگر قرار است در دانش‌آموزان تغییر و تحولی اتفاق بیفتد، با کار تربیتی و فرهنگی امکان‌پذیر است. تربیت و پرورش، بستر و زمینه لازم و ضروری برای فعالیت‌های آموزشی است؛ بنابراین، کار در حوزه تربیتی،فرهنگی، بسیار پیچیده‌تر، حساس‌تر، ظریف‌تر و گسترده‌تر از فعالیت در حوزه آموزش است.

سپس باب‌الحوائجی، نماینده مشاوره مدارس آموزش و پرورش پاکدشت تصریح کرد: سلامت روان و جسم، آرامش روانی و یاد خدا بودن، عامل اساسی و موثر در توسعه فردی، اجتماعی و فرهنگی است و ابزاری ضروری برای رشد و پرورش انسان‌هایی سالم و توانمند می‌باشد.بر همین اساس نیاز است.

او ادامه داد: می‌بایست فعالیت‌های پیشگیرانه در مدارس صورت گیرد؛ تا دانش‌آموزانی سالم و با نشاط پرورش یابند. برای تحقق این امر، شناخت نیازهای بنیادین کودکان و نوجوانان ضروری است؛ که عدم ارضای هر کدام از نیازهای آنان، زمینه‌ساز ناهنجاری‌های رفتاری می‌شود و توجه و تامین این نیازها می‌توانند در کاهش رفتارهای مخرب، موثر باشد.

خبرنگار: مظفر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار