لایحه رتبهبندی معلمان باز هم به کمیسیون بازگشت
تهران (پانا) - با موافقت نمایندگان مجلس از ماده ۴ به بعد لایحه نظام رتبهبندی معلمان برای رفع برخی ابهامات به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع شد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ۹ آبان) مجلس شورای اسلامی با ارجاع مواد ۴ تا ۹ لایحه نظام رتبهبندی معلمان به کمیسیون آموزش و تحقیقات برای رفع برخی ابهامات با ۱۹۵ رأی موافق، ۱۹ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۰ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.
مهرداد ویسکرمی نماینده مردم خرمآباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی ماده ۴ لایحه نظام رتبهبندی معلمان مبنی بر اینکه رتبه معلمان بدو خدمت با مدرک کارشناسی و بالاتر، به عنوان معلم پایه تعیین میشود، گفت: در افزایش حقوق ناشی از تغییر رتبهها که به ترتیب ۲۵، ۲۰، ۱۵ و ۱۰ اعلام شده ابهام وجود دارد و مرکز پژوهشهای مجلس هم این ابهامات را مطرح کرده مبنی بر اینکه به عنوان مثال معلم رتبه ۲ در برخی موارد از معلم رتبه ۵ دریافتی بیشتری خواهد داشت بنابراین به دلیل وجود ابهامات متعدد، نوشتن آئیننامه برای این لایحه دشوار خواهد بود.
وی ادامه داد: ۱۹۰ هزار معلم دارای تحصیلات ارشد دکتری، ۴۸۰ هزار لیسانس، ۱۲۰ هزار زیر لیسانس و ۹۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش صندوق داریم. بنابراین میطلبد به دلیل ابهامات وارده توسط دولت، اصل لایحه به کمیسیون ارجاع داده شود تا با کمک دولت ابهامات رفع و در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در ماده ۴ لایحه وضعیت معلمان زیر کارشناسی در آموزش و پرورش مبهم مانده که ۱۲۰ هزار نفر هستند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به ابهامات مطرح شده توسط نماینده، گفت: ابهامات وارد است و میطلبد به رأی نمایندگان گذاشته شود و از کمیسیون تقاضا داریم حداقل طی ۱۰ روز ابهامات را رفع کنند تا مجددا لایحه به صحن بازگردد.
پیش از این نیز طی هفتههای اخیر نمایندگان برای رفع برخی ابهامات، این لایحه را به کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ارجاع داده بودند.
ارسال دیدگاه