معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران:

مدارس از اعلام آسیب‌های اجتماعی پیش آمده بین دانش‌آموزان نهراسند

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران از اهمیت اعلام آسیب‌های اجتماعی پیش آمده بین دانش‌آموزان در مدارس و نهراسیدن مدیران از برچسب‌دار شدن عنوان مدرسه سخن گفت.

کد مطلب: ۱۲۲۶۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
مدارس از اعلام آسیب‌های اجتماعی پیش آمده بین دانش‌آموزان نهراسند

رقیه سادات نقوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در نشست کارشناسان و کارشناس مسئولان پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی مناطق نوزده‌گانه شهر تهران، ضمن اشاره به اینکه مسئولان در هر نهادی، باید در مسیر مراقبت از دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی گام بردارند، گفت: «در هر سرزمینی نقاط عطفی وجود دارد که هویت آن سرزمین را تشکیل می‌دهند؛ همانند هفته‌ بسیج دانش‌آموزی که منتهی به ۱۳ آبان می‌شود و بخشی از هویت ملت ایران است. در تاریخ پر افتخار جمهوری اسلامی ایران، شناسنامه‌ای داریم که سراسر مبارزه با ظلم و بی‌عدالتی است. اکنون نیز رفتارهایی که خارج از چهارچوب قوانین است باید کنترل، شناسایی و با آن‌ها مبارزه شود.»

نقوی در ادامه افزود: «همانطور که این قله‌های رفیع، منابع شناسایی یک ملت هستند؛ باید آن را در مدل‌های کوچک‌تر و در وجود هر فرد در نظر بگیریم. هر انسانی می‌تواند نقاط قوتی داشته باشد که اگر آن‌ها به درستی شناسایی، تقویت و تربیت شوند هویت آن فرد را می‌سازد و می‌تواند به آن تکیه کند و آینده خود را بسازد.»

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه دانش‌آموزی که استعدادهایش شناسایی نمی‌شود در آینده با مشکلات عدیده‌ای مواجه خواهد شد، گفت: «اگر بخواهیم این مشکلات را حل کنیم، باید در زمانی که دانش‌آموزان در مدرسه هستند آن‌ها را درست بشناسیم تا زمانی که از سیستم آموزش و پرورش فارغ‌التحصیل شدند درگیر بیکاری و یا آسیب‌های اجتماعی نباشند.»

وی افزود: «باید دانش‌آموزان را در مسیر علاقه‌مندی‌هایشان تربیت و هدایت کنیم. اینگونه خود به خود آسیب‌های اجتماعی حذف می‌شود. لازم است مربیان و مشاورین این آگاهی را داشته باشند که دانش‌آموزان در ویترین‌های مختلف استعدادهایشان را معرفی کنند. اینگونه و با روشی غیر مستقیم، دانش‌آموزان وارد مسیر نادرست نمی‌شوند.»

رقیه سادات نقوی در پایان از لزوم توجه مدیران مدارس به ثبت آسیب‌های اجتماعی یا مسائلی که بین دانش‌آموزان مدرسه‌ رخ می‌دهد سخن گفت و افزود: «مدیران مدارس از اعلام این موارد نهراسند و فکر نکنند روی مدرسه آن‌ها برچسبِ دارای آسیب اجتماعی می‌چسبد. با اینگونه گزارش‌دهی‌ها می‌توان مسائل و آسیب‌های اجتماعی را حل کرد و مدارس مورد تقدیر قرار می‌گیرند.»

در ادامه‌ این نشست کارشناسان و کارشناس مسئولان پیشگیری و مراقبت از آسیب‌های اجتماعی مناطق نوزده‌گانه شهر تهران به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار