بررسی چالش‌ها و راهکارهای افزایش جمعیت در رادیو ایران

تهران (پانا) - برنامه «ایران امروز»، با حضور صاحب نظران به بررسی چالش‌ها و راهکارهای افزایش جمعیت در کشور می پردازد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۹۰۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی چالش‌ها و راهکارهای افزایش جمعیت در رادیو ایران

به گزارش شبکه رادیویی ایران، عاطفه اقتداری تهیه کننده برنامه «ایران امروز» گفت: جمعیت، تحولات و پیامدهای آن موضوعی استراتژیک و نیازمند سیاستگذاری و برنامه‌ریزی کوتاه‌ مدت و دراز مدت است.
وی ادامه داد: با توجه به روند کاهشی رشد جمعیت و پیامدهای آن از جمله کاهش جمعیت نیروی کار (سنین ۱۵ تا ۶۴ سال) و سالخوردگی جمعیت در دهه‌ های آینده، سیاست‌های کلی جمعیت در ۳۰ اردیبهشت سال ۱۳۹۳ توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد.
اقتداری افزود: این سیاست ها به ضرورت افزایش جمعیت و ابعاد مختلف جمعیت از جمله فرزندآوری، تسهیل ازدواج و تحکیم خانواده، بهداشت باروری، ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، توانمند سازی جوانان، تکریم سالمندان، تقویت مولفه های هویت بخش ملی، محیط زیست، آمایش سرزمین و رصد تحولات جمعیتی توجه نموده است، که اجرای بهنگام و مستمر آنها می تواند به افزایش کمی و کیفی جمعیت منجر شود.
تهیه کننده برنامه «ایران امروز» یکشنبه تصریح کرد: از این رو در برنامه میزبان دکتر کبری خزعلی عضود شورای انقلاب فرهنگی می شویم و از راهکارهای افزایش جمعیت در جامعه خواهیم گفت.
وی یادآور شد: «ایران امروز» یکشنبه ها از گروه جامعه رادیو ایران، با اجرای محمدرضا درویش ساعت 12:40 از رادیو ایران پخش می شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار