زنگ «روز قم» در مدرسه استثنایی ابابصیر به صدا در آمد

قم(پانا)- زنگ «روز قم» امروز شنبه هشتم آبان همزمان با سالروز ورود کریمه اهل بیت(س) به قم با حضور تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س)، در مدرسه استثنایی ابابصیر به صدا در آمد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۸۱۶
لینک کوتاه کپی شد
زنگ «روز قم» در مدرسه استثنایی ابابصیر به صدا در آمد

زنگ «روز قم» و سرآغاز برنامه های فرهنگی، هنری شهرداری، همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم، با حضور نماینده ولی فقیه در استان و تولیت آستانه مقدس کریمه اهل بیت(س)، در مدرسه استثنایی ابابصیر نواخته شد.
در ابتدای این مراسم، «حمید رضا شیخ الاسلام» مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در سخنانی اظهار داشت: اهل قم هر چه از افتخارات دارند، از خزانه لطف و برکت وجود حضرت معصومه(س) است.
وی با اشاره به انتخاب مدرسه استثنایی ابابصیر برای نواخته شدن زنگ روز قم، عنوان کرد: اولیاء این دانش آموزان برای رشد و تربیت آنها، تلاش ها و زحمات مضاعفی را با همه وجود خود متحمل می شوند و لذا نزد خدای متعال، مقرب تر و به اجابت دعا نزدیک تر هستند.
شیخ الاسلام همچنین با یادآوری این نکته که کلاس های حضوری به تدریج از نیمه آبان و اول آذر برگزار می شود، افزود: از همه اولیاء دانش آموزان و دستگاه هایی که آموزش و پرورش را در طول ماه های گذشته همراهی کردند، تشکر می نماییم.
در ادامه، «سید مرتضی سقاییان نژاد» شهردار کلانشهر قم، با اشاره به تصویب نامگذاری 23 ربیع الاول سالروز ورود حضرت معصومه(س) به عنوان «روز قم» در شورای فرهنگ عمومی و شورای اسلامی شهر، عنوان کرد: این نامگذاری با هدف آشنایی با ظرفیت های اصلی شهر قم انجام شده و نواخته شدن زنگ روز قم در این مدرسه استثنایی نیز بر همین اساس است.
وی افزود: این مدرسه به ما می آموزد که باید ظرفیت های خود را بشناسیم و بخاطر برخورداری از نعمات الهی، شکرگزاری کنیم و قدرشناس خانواده هایی باشیم که چنین فرزندانی را راهبری و تربیت می کنند.
شهردار قم با اشاره به اینکه همه باید در برابر تقدیرات الهی تسلیم باشیم، گفت: این موضوع همان صبر بر اطاعت و مصیبت است.
سقاییان نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برکات وجود حضرت معصومه(س) در قم، عنوان کرد: پاداش زیارت آن حضرت، ورود به بهشت است و وجود ایشان، تحولات بسیار زیادی را در قم پدید آورده است.
وی تصریح کرد: به مناسبت روز قم قرار است 70 برنامه در قم اجرا شود و به نظر می رسد بایستی در طول هفته، هر روز به یک مناسبت نامگذاری و برای آن ویژه برنامه هایی در نظر گرفته شود.
شهردار قم، تحولات ورود حضرت معصومه(س) به قم، شناخت مسجد مقدس جمکران، علمای مدفون در حرم و معرفی 380 اثر تاریخی را بخشی از عناوین مهمی دانست که ضرورت دارد به آنها توجه شود.
وی تاکید کرد: به طور طبیعی این حرم و این شهر از هجوم فرهنگی دشمنان نیز بی نصیبت نخواهد ماند.
سقاییان نژاد ادامه داد: باید فرهنگ ایثار و شهادت و حجاب در قم حاکم باشد و این شهر، به عنوان شهری در طراز انقلاب اسلامی معرفی بشود.
وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که قم در سال 2027، به عنوان پایتخت جهان اسلام انتخاب شود و لذا همه ما باید دست به دست هم بدهیم تا روز قم به معنی تمام جا بیافتد.
آیت الله «سید محمد سعیدی» نماینده ولی فقیه در استان قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) نیز با اشاره به حدیثی عنوان کرد: مطرح شدن قم به عنوان حرم اهل بیت(ع) قبل از تولد امام موسی کاظم(ع) بوده است و در واقع دفن شدن حضرت معصومه(س) در قم، از قبل، وعده داده شده کما اینکه حضرت صاحب الزمان(عج) هم، موعود است.
در ابتدای این مراسم، «محمد زنجیرانی» از دانش آموزان اوتیسم مدرسه ابابصیر، آیاتی از قرآن کریم را تلاوت کرد که مورد تشویق حاضران قرار گرفت.
همچنین بدلیل قرار گرفتن در وقت اذان ظهر، نماز جماعت به امام آیت الله سعیدی اقامه شد و پس از آن، زنگ «روز قم» با حضور وی و یکی از دانش آموزان مدرسه استثنایی، به صدا درآمد.
اجرای سرود توسط دانش آموزان مدرسه و سرود دیگری توسط گروه میثاق، بخش پایانی مراسم فوق بود؛ در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از آثار هنری دانش آموزان مدارس استثنایی قم برپا شد.
در مراسم فوق، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان تبلیغات اسلامی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قم، «سید حسین رضوی» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 3 قم، فرماندهانی از نیروی انتظامی، اعضای شورای اسلامی شهر، جمعی از مدیران شهرداری، تعدادی از خادمان حرم کریمه اهل بیت(س) و مربیان و اولیاء دانش آموزان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار