دانش پدافند غیرعامل جدی‌ترین علم دفاعی است

بیرجند(پانا) - مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی گفت دانش پدافند غیرعامل جدی‌ترین علم دفاعی است که خشت بنای آن در آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت گذاشته می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۲۶۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
دانش پدافند غیرعامل جدی‌ترین علم دفاعی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان جنوبی، حسین هاشمی مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی، صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته پدافند غیر عامل در آموزش و پرورش که به صورت آنلاین از شبکه شاد پخش می شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل امری عقلایی، تکلیف شرعی و قانونی است که حتی برای لحظه ای نباید فراموش شود.

وی با بیان این که حملات دشمن در جنگ نرم، یک شبیخون فرهنگی، اعتقادی، علمی و تربیتی است، تصریح کرد: دستگاه فرهنگی آموزش و پرورش بزرگترین مرجع ترویج و آموزش فرهنگ پدافند غیر عامل در خراسان جنوبی به شمار می رود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان جنوبی، «مقاومت فعال، تاب‌آوری حیرت انگیز برای توسعه فرهنگ ایران پایدار در گفتمان جهانی» را ضروری دانست و عنوان کرد: یکی از اقدامات مهم تبیین و فرهنگ‌سازی ابعاد مختلف پدافند غیرعامل است که دستگاه تعلیم و تربیت می تواند پررنگ‌تر از هر اُرگان دیگری در جامعه بهارستان علم و ادب نهادینه کند.

وی، دیده نشدن، شناسایی نشدن، استتار اصولی زیرساخت‌ها و مراکز حساس را از دید نامحرمان، دشمنان و مزدوران داخلی و خارجی آنها را مهم ترین اصول پدافند غیر عامل دانست و با اشاره به حملات سایبری اخیر، خاطرنشان کرد: دشمنان و در رأس آنها آمریکا و رژیم صهیونیستی از هر فرصتی در عرصه های اقتصاد، ترور شخصیت ها و سرقت منابع و ذخایر، برای ضربه زدن به مردم، نظام، اسلام و انقلاب، به منظور ترویج روحیه یأس و ناامیدی در بین اقشار جامعه استفاده می کنند.

به گفته هاشمی، حفظ آمادگی و توسعه زیرساخت های پدافند غیرعامل در دو بعد سخت و نرم افزاری در بخش های مختلف علمی، اقتصادی، فرهنگی و فضای سایبری ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار