رونمایی سه اثر از یک نویسنده لاهیجانی

لاهیجان(پانا) - «خطهای موازی بهم نمی رسند»، «اغوا شدگی» و «مجموعه صوتی کوچ عشق» از آثار شجاع الدین طایفه نویسنده نام آشنای لاهیجانی در این شهر رونمایی شد.

کد مطلب: ۱۲۲۶۲۳۹
لینک کوتاه کپی شد
رونمایی سه اثر از یک نویسنده لاهیجانی

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان، « خطهای موازی بهم نمی رسند »؛ « اغواشدگی » و « مجموعه صوتی کوچ عشق » سه اثر تازه منتشر شده از شجاع الدین طایفه که با حضور اصحاب فرهنگ وهنر و جمعی از مسئولین از جمله رضا زنده دل شهردار، فرداد جنابی معاون شهردار و اعضای شورای شهر رونمایی شد.

در ابتدای این مراسم مسعود ربیعی فر نویسنده و مدیر انتشارات مینوک ضمن تبریک به طایفه در خصوص چاپ کتابش گفت: فعالیت کردن در حوزه نویسندگی عشق می خواهد و من این عشق را در شجاع الدین طایفه یافتم. سعی و تلاش هر نویسنده ای در نگارش یک کتاب، سعی در برافراشته کردن عقلانیت در مقابل هجمه ی قوای جهل و جمود است بنابراین بایستی تلاشش مورد تقدیر قرار گیرد.

وی به نقل از ژرژ بنجامین کلمانسو سیاستمدار فرانسوی گفت: ارزش هر قطره نفت مساوی با ارزش قطره خون است. ارزش جوهر هایی که از قلم نویسنده ساطع می شود مساوی با رنج ها و مرارت هایی است که قابل اندازه گیری نیست. مرارت هایی ‌پشت نگارش این کتاب‌ها است که بسیار ارزشمند است. مراحل نوشتن یک کتاب بی شباهت به مراحل به دنیا آمدن کودک نیست وی در پایان سخنانش توضیحاتی را در خصوص کتاب‌های منتشر شده این نویسنده ارائه داد.

در ادامه کلیپی از اشعار شجاع الدین طایفه با نام « نشد » با خوانش فاطمه علی پرست و کلیپ دیگری با نام «راز بی پایان» با صدای عاطفه نیک پی برای حضار به نمایش درآمد.

عباس مشعوفی استاد دانشگاه دیگر سخنران برنامه در خصوص کتاب اغواشدگی طایفه گفت: این کتاب در چاپ دوم نیاز به کمی ویرایش دارد.

وی در ادامه توضیحات مبسوطی را در خصوص کتاب غربزدگی آل احمد ارائه داد.

در ادامه یکی دیگر از نوشته های شجاع الدین طایفه توسط اکبر شاهانی، سانیا شکری، بهروز نیکویی و منیژه صفری به صورت نمایشی برای حضار خوانش شد.

پس از آن شجاع الدین طایفه ضمن تشکر از حاضرین و تمامی کسانی که در برپایی برنامه مساعدت کردند در خصوص شعر گفت: شعر آمیزه‌ای از احساسات، فکر، خیال و تا حدودی تجربه شاعر است.

شعر مثل آتش زیر خاکستر است و شاعر پیکرسازی است که به جای استفاده از سنگ، مراد خویش را با مایه‌های متشکل از احساس، خیال ،و تفکرشکل می‌دهد.

شعر گویایی اتفاقی متاثر از چهار عنصر در درون شاعر است.شعر نماد فرهنگ است و مدام در حال حرکت است و زوال نمی‌پذیرد به همین دلیل شاعر آزاده ای است که نه آویزه ی کسی است نه چسبنده به نام و جاه.

در پایان از سه اثر این نویسنده توسط نگار نادری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان به همراه جمعی از اصحاب فرهنگ وهنر رونمایی شد.

کتاب اغواشدگی که نگاهی به کتاب غرب زدگی جلال آل احمد دارد درقالب پالتویی در 500 نسخه و 73 صفحه در پاییز سال 1400 توسط انتشارات مینوک منتشر شده است.

دیگر کتابی که در این مراسم رونمایی شد کتاب « خط های موازی به هم نمی رسند » مشتمل بر 51 قطعه شعر نو در 83 صفحه است که چاپ اول آن در سال 1400 در شمارگان 500 جلد توسط انتشارات مینوک به قیمت 350000ریال وارد بازار کتاب شده است.

دیگر اثر رونمایی شده دی وی دی صوتی با نام « کوچ عشق » شامل خوانش 12 قطعه شعر از این نویسنده است که توسط فاطمه علی پرست ، عاطفه نیک پی و شجاع الدین طایفه خوانش و ضبط شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار