اختصاص ۳۱ میلیارد ریال برای طرح‌های پشتیبان قائنات

قائن(پانا) - رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قائن گفت ۳۱ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی شهرستان قائنات اختصاص یافت.

کد مطلب: ۱۲۲۶۰۵۶
لینک کوتاه کپی شد
اختصاص ۳۱ میلیارد ریال برای طرح‌های پشتیبان قائنات

حمید عباس زاده، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قائنات گفت: این تسهیلات بانکی به ۷ طرح پشتیبان مشاغل خانگی در صنایع دستی در ۳ رشته چادرشب بافی، رنگرزی سنتی و چرم دوزی شهرستان اختصاص یافت.

حمید عباس زاده افزود: این طرح‌ها قابلیت اشتغال ۱۳۵ نفر را دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قائنات همچنین گفت: با توجه به اشتغال‌زایی، کم‌هزینه و زودبازده بودن سرمایه گذاری در صنایع دستی و در سالی که مزین شده به تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها، با جدیت در خصوص تسریع در تکمیل پرونده و تسهیل امور برای صنعتگران تلاش می‌کنیم.

عباس زاده افزود: بیش از ۵۰۰ نفر هنرمند در شهرستان قائنات در تولید ۲۰ رشته محصول متنوع صنایع دستی فعالیت دارند. چادرشب بافی، جاجیم بافی، گلیم بافی، چرم دست دوز، قلاب بافی، ساز سازی، معرق چوب، تذهیب و نگارگری، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، سفال و سرامیک، کاشی هفت رنگ و... از جمله صنایع دستی شاخص قائنات هستند.

به گفته وی طرح‌های پشتیبان دیگری نیز در حوزه صنایع دستی شهرستان در حال تکمیل مدارک هستند که پس از طی مراحل اداری و تکمیل پرونده‌ها در ردیف اختصاص تسهیلات بانکی قرار خواهند گرفت

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار