به شماره افتادن نفس‌ها با وجود قاتلانی بی‌رحم

کرج(پانا)- طی گذشت سالها، انسان با بیماری‌های گوناگونی دست و پنجه نرم کرده که می‌توان گفت بیماری‌های ریوی_تنفسی شایع‌ترین آنهاست که عوامل بروز این بیماری‌ها سیگارکشیدن،عفونت، ژنتیک و ...است.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
به شماره افتادن نفس‌ها با وجود قاتلانی بی‌رحم

آسم یکی از شایع ترین بیماری های ریوی است که علل بروز آن عبارتند از آلرژی، عفونت، آلودگی و حتی به صورت ژنتیکی نیز در افراد وجود دارد.

در این نوع از بیماری، ریه و دستگاه تنفسی دچار مشکل شده و به مرور زمان با پیشرفت بیماری تمام دستگاه های بدن را درگیر خود می کند.

علائم این بیماری خس‌خس مکرر، تنگی قفسه سینه، تنگی نفس و سرفه است.

همچنین می توان به بیماری های انسداد ریوی، محدودکننده ریوی و یا عروق ریوی اشاره کرد که آسم و انسداد ریوی از شایع ترین این بیماری ها هستند.

با ورود کرونا به سراسر جهان زنگ همگانی به صدا در آمد و این زنگ خطر وضعیت قرمزی برای افرادی که دچار بیماری های تنفسی بودند، به وجود آورد.

از آنجایی که ویروس کرونا روی ریه تاثیر گذاشته و تنفس را مختل می کند، این هشدار هر ثانیه جدی تر می شد.

به گفته مسعود مردانی فوق تخصص بیماری های عفونی شیوع کرونا در افرادی که بیماری زمینه‌ای خصوصا بیماری های ریوی و تنفسی دارند، بسیار خطرناک و بی رحم است، زیرا پس از ابتلا به ویروس کرونا با توجه به بیمارانی که دچار بیماری های ریوی هستند با مشکلات زیادی مواجه می شوند که موجب مرگ برخی از آنها هم شده که می توان به آمبولی ریه پس از ابتلا به کرونا،اشاره کرد.

بیماری های ریوی حادی در سراسر جهان وجود دارد که برخی ها را می توان‌ درمان کرد، اما متاسفانه برخی دیگر به دلیل حاد و مزمن بودن منجر به مرگ افراد می شود.

با توجه به شیوع کرونا و ادامه دار بودن این‌ویروس، هم اکنون با رعایت نکات بهداشتی از ابتلا به انواع بیماری های ریوی از جمله بیماری های تنفسی که از طریق هوا منتقل می شوند پیشگیری کرد.

خبرنگار ؛ مهشد عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار