فرشباف: هدف ما، انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل جدید دانش‌آموزان است

تبریز(پانا) - رئیس سازمان بسیج دانش آموزی آذربایجان شرقی؛ بر انتقال آرمانها و ارزشهای دفاع مقدس و شهدای دانش آموز به نسل جدید تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۲۲۵۹۵۱
لینک کوتاه کپی شد
فرشباف: هدف ما، انتقال ارزش‌های دفاع‌مقدس به نسل جدید دانش‌آموزان است

وحید فرشباف درنشست خبری که به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی و روز ۱۳ آبان در محل اتاق جلسه تالار معلم تبریز برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: 8 سال دفاع مقدس با ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز در کشور همراه بود که از آنها ۱۸۵۰ شهید جزو شهیدان دانش‌آموز آذربایجان شرقی هستند. این شهدا ره صد ساله را در یک شب پیمودند و با سن کم خود در مقابل تجاوز دشمن ایستادند.

وی افزود: هدف ما انتقال آرمان‌ها و ارزش‌های دفاع مقدس و شهدای دانش آموز به نسل جدید است. هدف اصلی در بسیج دانش آموزی تربیت جوانان انقلابی و در تراز انقلاب اسلامی است. سازمان بسیج دانش آموزی، فراگیرترین تشکل آموزش و پرورش است و سه هدف اساسی را دنبال می‌کند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خاطر نشان کرد: از اولین اهداف این سازمان، کمک به دستگاه تعلیم و تربیت در جهت اجرایی کردن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و مورد درخواست مقام معظم رهبری است. هدف دوم اجرایی کردن گام دوم انقلاب اسلامی می‌باشد. تبیین گام دوم و گذشته انقلاب و چهل سال اول انقلاب و نیز آینده پیش‌ رو از وظایف ماست.

فرشباف با اشاره به اینکه ۴۰ بار نام جوان و نوجوان در سند تحول بنیادین ذکر شده است گفت: گام دوم انقلاب خودسازی در حد گام اول انقلاب است. جامعه سازی و تمدن سازی از برنامه‌های اساسی بسیج دانش آموزی است.حفظ ۸ ارزش در گام دوم انقلاب مبنای کار ماست که از آنها می توان آزادی، اخلاق، معنویت، عدالت، استقلال، عزت، عقلانیت و برادری را نام برد.

وی به تاریخچه تشکیل بسیج دانش آموزی اشاره کرد و افزود: بسیج دانش آموزی از عنایات خدا بوده و توسط معمار انقلاب پایه‌گذاری شده است. در طول هشت سال دفاع مقدس، شهادت نوجوان بسیجی در هشتم آبان ۵۹ نقطه عطفی در دفاع مقدس بوده است. در مصوبه مجلس سال ۷۵، سازمان بسیج دانش آموزی با ابلاغ، در تمام رده‌های آموزش و پرورش ساری و جاری شد.

این مقام مسئول ادامه داد: بسیج دانش آموزی استان آذربایجان شرقی 49 حوزه دارد و در نواحی تعداد حوزه ها به صورت مجزا خواهران و برادران می باشد. 2 هزار و822 واحدمقاومتی داریم. در مدارس متوسطه اول با نام واحد پویندگان، متوسطه دوم پیشگامان و در مدارس ابتدایی به نام واحدهای امیدان با شعار "ایمان، قلم و شجاعت" فعالیت داریم.

وی عنوان کرد: هفته بسیج دانش آموزی از ۸ آبان ۱۴۰۰ با شعار "نوجوانان انقلابی، پیشگامان گام دوم انقلاب" آغاز می شود. گام دوم انقلاب سه کلید واژه دارد.

فرشباف اهم فعالیت های بسیج در طول سال را توصیف کرد و افزود: اجرای طرح شهید بهنام محمدی با هدف اتصال سه رکن اساسی تربیتی "مسجد، مدرسه و منزل" انجام می گیرد.در استان ۱۸۲ مدرسه به صورت شناسنامه دار در این طرح شرکت کرده اند و دانش آموزان آموزش یافته همراه و کمک یار معاونین پرورشی مدارس هستند. امسال ۵۰ مدرسه متوسطه و بیست مدرسه ابتدایی نیز به این مدارس اضافه خواهد شد.نخبگان دانش‌آموزی از این جمع انتخاب می‌شوند و برنامه‌های خاصی برای آنها انجام می‌شود

وی گفت: طرح دیگر، طرح یاوران ولایت است و از برنامه‌های اساسی بسیج دانش آموزی می باشد. کادرسازی از اولویت‌های ماست.. در این طرح از بین دانش آموزان نخبه فرمانده واحد پیشگام معرفی می‌شود و دوره‌های طرح ولایت را برگزار می کنیم. آنها برای مدیریت های آینده آماده می شوند. در این طرح تا کنون 740 دانش آموز آموزش دیده اند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی ادامه داد: تدریس عملی درس آمادگی دفاعی در مدارس به عهده بسیج دانش آموزی می‌باشد. توانمندسازی دبیران و مربیان آمادگی دفاعی که هزار و ۸۵۰ نفر هستند توسط ما انجام گرفته است و ۶۰۰ نفر دیگر نیز در این دوره ها ثبت نام کرده اند. در کلاس نهم با یک و نیم ساعت و کلاس دهم سه ساعت در هفته این درس تدریس می شود و معادل دوره مقدماتی آموزش بسیج است.

وی افزود:در راستای سند تحول بنیادین و گام دوم انقلاب، بسیج سازندگی بسیج دانش آموزی با اردوهای که انجام داده در استان آذربایجان شرقی سرآمد کشور است 950 گروه جهادی تاکنون ثبت شده‌اند و هر کدام 20 دانش آموز دارد. کار آنها مرمت، بازسازی و بهسازی مدارس کم برخوردار است.

فرشباف با اشاره به اینکه در زمان کرونا بیش از ۲۳ میلیارد تومان در قالب بسته‌های آموزشی، معیشتی و بهداشتی و ... توسط این دانش‌آموزان انجام گرفته است، گفت: از این کمک ها در سه مرحله به نامهای "قلک کریمانه، نذر هوشمند و پویش همکلاسی مومنانه یک و دو" برای کمک به 17 هزار خانوار استفاده شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برگزاری لیگ پایا با کسب ۱۰ مدال از دیگر اقدامات ماست که سرآمد در کشور هستیم. جامعه هدف بسیج دانش آموزی از دانش آموزان سوم ابتدایی تا دیپلم است.۷۰ درصد دانش آموزان آذربایجان شرقی یا عضو بسیج عادی و یا فعال می‌باشند.

وی ادامه داد: برگزاری جام فوتسال شهید بهنام محمدی و دیدار خانواده‌های شهدای دانش آموزان بالاخص مادران آنها در شب ولادت حضرت فاطمه سلام الله توسط دانش آموزان و چاپ 6 جلد کتاب برای آثار 650 دانش آموز شهید به نام فهمیده های آذربایجان شرقی از دیگر فعالیتها ماست.

فرشباف در پایان به فعالیت های فضای مجازی این سازمان اشاره کرد و گفت:در انتخابات ریاست جمهوری رای اولی ها در استان ما بالای ۴۲ درصد شرکت داشتند. تربیت افسران جنگ نرم از اولویت‌های ما است و این کار در شبکه شاد و کانال ایتا در فضای مجازی بصورت پر رنگ انجام می گیرد. پویش های نوجوان پلاس و دنیای بدون آمریکا در روز ۱۳ آبان انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار